کاهش وزن با انگور

لاغری با انگور ؛ خواص انگور و راه های شگفت انگیز لاغری با انگور!!

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

لاغری با انگور ؛ انواع انگور سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر هستند. انگورها کالری کمی دارند. خوردن انگور مانند دیگر میوه ها به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم مزایای فراوانی برای سلامت بدن از جمله کمک به کاهش وزن دارد. استفاده از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات با کاهش خطر بیماری های خاص همراه است. حتی پوست انگور هم دارای آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است. پژوهش های زیادی روی رسوراترول انجام گرفته است و محققان همچنان در حال تحقیق برای کشف تاثیر کامل آن روی بدن هستند.

انگورها فواید زیادی دارند که می توانید از آنها به روش های بی شماری استفاده کنید. از آنجا که این میوه شیرین است، استفاده از آنها به جای میان وعده های پرکالری میل به شیرینی را برطرف می کند و بدون دریافت کالری اضافی سیر می مانید.اطلاعات تغذیه ای انگور بسته به نوع و اندازه انگور، یک فنجان انگور حدود ۶۰ الی ۱۰۰ کالری دارد. انگورها تقریبا بدون چربی هستند و مقداری پروتئین نیز در خود دارند. انگورها سرشار از کربوهیدرات و فیبر هستند. یک فنجان انگور یک الی دو گرم فیبر دارد. علاوه بر این، همان مقدار انگور روزانه حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم، ۶ درصد ویتامینC، پنج درصد ویتامین B6 و ۱ درصد کلسیم، ویتامین A (بتا کاروتن) ، آهن و منیزیم از نیازهای بدن را تامین می کند.

نکاتی درباره رژیم لاغری انگور

اساس این رژیم غذایی انگور تازه و طبیعی است, انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شنا می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. رژیم انگور ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون انگور سرشار از ویتامین و قند است.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده به نظر میرسد که انگور برای ما بیش از یک میان وعده خوشمزه و معمولی مفید است. در واقع این میوه با کارکردهای مختلف خود به سلامتی بدن ما کمک می کند. به همین دلیل است که از گذشته تا به امروز از این میوه خوشمزه به اشکال مختلفی مانند سرکه، کشمش و نوع تازه آن زیاد استفاده می شود. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در شماره ژانویه سال ۲۰۱۵ نشریه Journal of Nutritional Biochemistry مشخص شده است که انگور دارای ترکیباتی است که ممکن است به چربی سوزی بدن کمک کند. برای آشنایی با نحوه چربی سوزی با انگور باید تا انتهای این مطلب از عروس ما باما همراه باشید.

رژیم لاغری با انگور

چربی سوزی با انگور

در تحقیق ذکر شده در بالا مشخص شده است که فیتوشیمیایی در انگور که به عنوان الاجیک اسید نیز شناخته می شود به عنوان عامل کلیدی در موارد زیر محسوب می شود:

  • کاهش چربی مضر شکم و کبد
  • بهبود سندرم متابولیک
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

سایر منابع غذایی حاوی الاجیک اسید

علاوه بر انگور، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارد که حاوی این اسید مفید است. این مواد غذایی عبارتند از:

  • تمشک (۶۳ میلی گرم در هر فنجان)
  • آب انار (۴۳ میلی گرم در هر ۸ اونس)
  • تمشک قرمز (۳ میلی گرم در هر فنجان)
  • آب انگور (۲ میلی گرم در هر اونس)
  • گردو (۲ میلی گرم در هر اونس)
مقالات مرتبط  چربی شکم ؛ راهکارهای شگفت انگیز و کاملا عملی برای حذف چربی شکم !!

مزایای شگفت انگیز لاغری با انگور

انگور دارای ویتامین های زیادی مثل ویتامین B, C ,A و D است. به دلیل وجود ویتامین d به حفظ سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کمک زیادی میکند.انگور یکی از تصفیه کننده های مهم بدن مخصوصا برای خون و کبد به شمار می رود. همچنین خوردن انگور برای بیمارانی که دچار ناراحتی های معده از جمله ورم روده و معده و همچنین بیماری بواسیر هستند توصیه می شود.با این حال سه مورد مهم در ادامه برایتان آورده ایم که میتوانید بخوانید که انگور چه معجزه ای میکند.

۱) لاغری با انگور ؛ دارای آنتی اکسیدان است.

به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در انگور، خوردن انگور با مزایای فراوانی برای بیماری های قلب و عروق و بعضی سرطان ها همراه است. هسته انگور بالاترین تمرکز آنتی اکسیدان ها را دارد بعد از آن پوست انگور و در آخر نیز گوشتش قرار دارد. انگور های قرمز و بنفش بالاترین میزان آنتی اکسیدان در خانواده آنتوسیانین را دارند. دلیل قرمز یا بنفش بودن انگورها همین آنتوسیانین است. رسوراترول، کورستین و فلاونوئیدها، دیگر پلی فنول های انگور هستند که نشان دادند تاثیرات مثبتی در سلامت بدن دارند.

داشتن برنامه غذایی با آنتی اکسیدان بالا از غذاها مانند انگور بدن را از التهاب ها ایمن می کند و سلول ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. برخی پژوهش ها روی حیوانات نشان دادند رسوراترول  روی حساسیت به انسولین و مصرف انرژی تاثیر می گذارد. در پژوهشی سال ۲۰۱۴ روی انسان ها محققان دریافتند که رسوراترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مصرف انرژی را تنظیم می کند. رسوراترول روی مصرف انرژی عضلات و حساسیت به انسولین تاثیر می گذارد اما هنوز برای اثبات کامل به بررسی های بیشتری نیاز است.

۲) لاغری با انگور ؛ به سلامت قلب کمک میکند.

انگورها به دلایل زیادی برای سلامت قلب مفید هستند. مانند همه میوه ها و سبزیجات، انگور ها سرشار از پتاسیم هستند. دریافت مقدار کافی پتاسیم برای سلامت قلب توصیه می شود. پتاسیم به تنظیم فشار خون و همچنین تنظیم ضربان قلب کمک می کند. یک وعده انگور حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد و میزان نیاز روزانه به پتاسیم برای افراد بالغ ۴.۷۰۰ میلی گرم است. بسیاری از مردم مقدار پتاسیم مورد نیاز روزانه را از غذاها دریافت نمی کنند بنابراین اضافه کردن انگور و دیگر میوه ها و سبزیجات به برنامه غذایی در رسیدن به این مقدار کمک می کند. در برخی پژوهش نشان دادند که رسوراترول از قلب و عروق محافظت می کند.

۳) لاغری با انگور؛ به کاهش وزن سالم کمک میکند.

انگورها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند و این مواد به جلوگیری از آسیب ها و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کنند. با این حال آیا واقعا خوردن انگور به کاهش وزن کمک می کند؟

مهم نیست چه غذایی می خورید، هیچ کدام  سبب نمی شوند از وزن بدن و چربی کم شود اما با انتخاب غذاهای درستی مانند انگور با کالری کم و مواد مغذی زیاد انرژی مورد نیاز خود در روز را با کمترین کالری تامین کنید و به کاهش وزن نیز کمک می کند. همه میوه ها و سبزیجات سرشار از آب و فیبر هستند. این یعنی حجم بیشتری از این نوع غذاها را میل کنید و با کمترین کالری خود را راضی نگه دارید. خوردن انگور به جای غذاهای پرکالری مانند شکلات، شیرینی، و غیره برای کاهش وزن مفید است.

مقالات مرتبط  لاغری ران پا ؛ 13 راه شگفت انگیز برای لاغری سریع ران پا و فرم دهی باسن !!!

خواص انگور

دستور رژیم انگور

در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. اما این مقدار را باید در کل وعده هایی غذای روزانه تان به طریقی که گفته می شود پخش کنید.

  • چند ساعت بعد از خوردن صبحانه
  • یک ساعت بعد از صرف شام
  • قبل از خواب

چطور رژیم انگور بگیریم؟

کاهش وزن احتمالی با این رژیم انگور حدود ۲ تا ۴ کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد. رژیم لاغری  با انگور در ۵ هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است.

  • هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود.
  • هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد.
  • هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود.

کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند. همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور میتوان از ۲ لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

بیماری هایی که با رژیم انگور درمانی درمان می شود:

۱سردرد مزمن (میگرن)۱۹فشار خون
۲انواع سرطان۲۰پوکی استخوان
۳درد مفصل۲۱زخم های گوارشی
۴کمر درد۲۲بیماری های حنجره
۵ترشی معده۲۳بیماری های پوستی و چشمی
۶قولن (کولیت)۲۴سل
۷کم خونی۲۵جذام
۸رماتیزم۲۶بواسیر
۹بیماری های کلیوی۲۷سنگ کلیه
۱۰از کار افتاده کلیه۲۸سوزش مجاری ادرار
۱۱التهابات کلیه۲۹سلس البوی
۱۲نقرس۳۰مشکلات جنسی و نازایی
۱۳یبوست مزمن۳۱خستگی و بی حالی
۱۴اسهال۳۲پائین آورنده کلسترول و چربی خون
۱۵تصلب شرائین۳۳بازگشت نشاط به بزرگسالان
۱۶آسم۳۴آلرژی و حساسیت
۱۷ناراحتی های کبدی۳۵باز شدن اشتها
۱۸دیابت

قند موجود در انگور چقدر هست؟

انگورها قند بالایی دارند آیا این برای کاهش وزن و دیابت نوع ۲ باعث نگرانی است؟ پژوهش ها نشان دادند برعکس این ماجرا حقیقت دارد. پژوهشگران دانشگاه هاروارد  متوجه شدند که خوردن میوه های کامل با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ برابر است. همچنین پژوهشگران دریافتند افرادی که روزی یک یا دو مرتبه آب میوه مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خود را تا ۲۱ درصد افزایش می دهند. این یعنی فرم استفاده از میوه ها نیز مهم است و شاید تنها استفاده از آب آنها زیاد فکر خوبی نباشد.

اگر همین حالا هم دیابت دارید و یا انسولین استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن انگور به برنامه غذایی خود حتما با پزشک مشورت کنید. علاوه بر استفاده انگور به عنوان میان وعده، آن را به سالاد و اسموتی نیز اضافه کنید.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام