آب هم میخورم چاق می شوم

چرا آب میخورم هم چاق می شوم ! + دلایل عجیب ولی شنیدنی

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

چاق و دلایل چاقی: شاید شما هم  از افرادی باشید که سالها از افزایش وزن رنج می برند و از رژیم گرفتن ناامید شده اند. این افراد می گویندکه هر چه انجام می دهند وزن آنان روز به روز افزایش می بابد. چرا با وجود اینکه تمام تلاشتان را می کنید کاهش وزن نمی یابید؟ ممکن است مقصر اصلی یکی از عوامل چاق کننده ای باشد که در ذیر به آنها اشاره میکنیم ؛ باما در این مقاله از عروس ما همراه باشید.

رفع چاقی موضعی

دلایل افزایش وزن

۱) نشستن زیاد روی مبل و تماشای تلویزیون

پژوهشگران دریافته اند که افرادی که بین ۱ الی ۲.۵ ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند نسبت به افرادی که کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، ۹۳% بیشتر احتمال دارد که به اضافه وزن دچار گردند.هنگامی که بزرگسالان تلویزیون تماشا می کنند تقریبا بی حرکت می گردند و تحقیقات نشان داده است که ضربان قلب، فشار خون و میزان سوخت و ساز بدنشان در هنگام تماشای تلویزیون کاهش می یابند( حتی بیشتر از زمانی که روی صندلی نشسته اند و هیچ کاری انجام نمی دهند ).

برای یک فرد بزرگسال با جثه بدنی متوسط ، این کاهش متابولیسم منجر به سوزاندن ۲۰ الی ۳۰ کیلوکالری کمتر در ساعت می گردد. بدین معنا که اگر روزی ۵ ساعت تلویزیون تماشا کنید می توانید بیشتر از نیم کیلو در ماه وزن اضافه کنید. و فراموش نکنید که ممکن است با خوردن بدون توجه میان وعده هاو تنقلات در جلوی سریال ها و برنامه های تلویزیون کالری های اضافه ای را در بدن خود جمع کنید.

۲) ازدواج و لذت های آن

وقتی که به جرگه متاهلین می پیوندید، بدون آن که توجه داشته باشید افزایش وزنی را در مدت کوتاهی تجربه می نمایید. مطالعات انجام شده نشان داده است که اغلب افراد در طی ۲سال پس از ازدواجشان، ۲.۵ کیلو وزن اضافه می کنند .

دلیل این امر چیست؟ 

بعد از ازدواج انتخاب های غذایی زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند به مرور زمان بیشتر و بیشتر شبیه یکدیگر می گردد. (البته اغلب زنان بیشتر از مردان بر سر عادات غذایی شان مصالحه می کنند) در کنار تغییر دادن نوع غذایی که می خورید روش غذا خوردن شما نیز پس از ازدواج تغییر می کند.

وقتی مجرد هستید بیشتر محتمل است که از خوردن یک وعده غذایی صرف نظر کنید و یا برای شام فقط یک سالاد بخورید ولی وقتی که ازدواج می کنید تمایل پیدا می کنید که وعده های غذایی بزرگتری که شامل بخش های چندگانه و متنوع اند، را بخورید.

۳) استرس داشتن

شاید چنین تصور کرده باشید که در روزهایی که عصبانیت و استرس تان بیشتر است ، سوختن کالری ها در بدنتان افزایش می یابد  ولی این فکر غلط می باشد و در حقیقت استرس تولید هورمون کورتیزول را در بدن شما افزایش می دهد که منجر به ارسال سیگنال هایی در بدن شما مبنی بر حفظ وزن و تجمع چربی در شکمتان می گردد ( چاقی شکمی بدترین نوع چاقی است چرا که با ظهور بیماری های دیابت ، کلسترول بالا و بیماری های قلبی مرتبط می باشد. )

مقالات مرتبط  خواص نارنگی؛ ۱6 خاصیت شگفت انگیز از کاهش وزن تا جوانسازی پوست و رشد مو

اگر تا اینجا به نظرتان مضرات استرس به قدر کافی بد نبوده است پس بدانید که کورتیزول همچنین اشتهای شما را به سمت غذاهای به ویژه شیرین ، چرب و راحت الحلقوم سوق می دهد. استمرار استرس اغلب تمایل به مصرف خوراکی ها و میان وعده ها را افزایش می دهد و لذا به راحتی می توانید وزن اضافه کنید . مطالعه ای اخیر در دانمارک نشان داده است : پرستارانی که بیش از حد  مشغول به کارهستند ولی کنترل کمی بر اجرای کارها دارند به طور آشکارا  وزن بیشتری را نسبت به افراد دیگر که فشار کمتر و کنترل بیشتری در کارشان دارند، یافته اند.

اگر شما در جرعه هیچکدام از موارد بالا نیستید ، حتما پیش خودتان فکر میکنید پس دلیل من چی میتواند باشد؛در ادامه ۶ مورد خیلی جالب که خودمان را فریب میدهیم را با شما در میان میگذاریم و پاسخ میدهیم که چرا لاغر نمی شوید و کاهش وزن را تجربه نمیکنید.


چرا چاق می شوم

۶ فریب جذاب افراد که چاق هستند

۱) من پیاده روی میکنم، ولی وزنم پایین نمی آید…

دوست عزیز! پیاده روی که نه با قصد پیاده روی بلکه برای خرید، تفریح و… انجام شود، هیچ فایده خاصی برای کاهش وزن شما نخواهد داشت. پیاده روی اگر قرار باشد اثر لاغرکننده ای روی بدن شما بگذارد، باید شدت و زمان و سرعت متناسبی داشته باشد. اگر فکر می کنید با عرق کردن یعنی به شدت مناسب ورزش برای چربی سوزی رسیده اید، صددرصد دچار سوءتفاهم شده اید.

عرق کردن ربطی به چربی سوزی ندارد و شما با تعریق، آب بدن تان را از دست خواهید داد. در ضمن بدن ما هوشمند است؛ کم کم به این حجم از ورزش که در حال حاضر داریم عادت می کند و حاضر به کوتاه آمدن نیست. به همین خاطر باید برنامه ورزشی شما جوری تنظیم شده باشد که به اصطلاح بدن را هر چند وقت یک بار غافلگیر کند.

۲) من رژیم دارم، ولی وزنم ثابت و اصلا پایین نمی آید!

ثابت ماندن وزن در طول رژیم های لاغری فاجعه نیست، بلکه اتفاقی است که معمولا برای همه افراد پیش می آید و به نوعی می توان آن را مرحله ای طبیعی از فرایند رژیم دانست. علت ثابت شدن وزن این است که بدن به مرور به حجم کالری دریافتی روزانه عادت می کند و به مرور که وزن کاهش پیدا می کند، به کاری کمتری نیاز دارد؛ بنابراین اگر تحت نظر یک مشاور تغذیه باشید، به موقع رژیم تان تغییر کرده و با شرایط جدید شما انطباق پیدا می کند.

۳) من که این همه کم غذا میخورم، پس چرا چاق مانده ام؟

احتمالا حالا دارید با خودتان فکر می کنید که چگونه غذای مصرفی تان را کمتر کنید تا وزن تان دوباره پایین بیاید؟ بهتر است قبل از هر اقدام اشتباهی، این نکته را به خاطر بیاورید که کمتر غذا خوردن به خودی خود یکی از عوامل پایین آمدن متابولیسم پایه بدن است. این یعنی شما هر روز کم و کمتر غذا می خورید، ولی وزن تان یا سر جای خودش می ماند یا پایین نمی آید. مهم هم نیست چه قدر غذای تان را کم کنید، چند روز روزه بگیرید یا خودتان را به آب ببندید.

مقالات مرتبط  کاهش وزن بدون ورزش ؛ چگونه بدون ورزش و رژیم بیشتر لاغر شویم؟!!!

۴) من که کار خانه میکنم، پس چرا لاغر نمی شوم؟!

کار خانه یک روند فرسایشی و اصطکاکی است. این که شما صبح تا شب ظرف می شویید، لباس پهن می کنید، غذا می پزید، اتو می زنید، جارو می کشید، آشپزی می کیند و هزار جور کار ریز و درشت دیگر، ربط خاصی به وزن تان پیدا نمی کند.

ورزش یعنی فعالیتی که قلب را به تپش بیندازد و ضربان را به درجه ای برساند که برای چربی سوزی لازم است. در ۹۹ درصد موارد کار خانه ما را وارد چنین مرحله ای نمی کند، پس در عمل کاهش وزن با کار خانه ممکن نیست، حتی اگر ما خانه دارترین عضو خانواه هم باشیم!

۵) آب هم میخورم چاق می شوم!!!

اول باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که اصلا منظورمان از آب خوردن چیست. گاهی اوقات ما خرده خوری یا ذره خوری های مان را اصلا به حساب نمی آوریم یا حتی اصلا متوجه شان نمی شویم؛ برای مثال داریم غذا درست می کنیم، شش، هفت خلال سیب زمینی را می چشیم که ببینیم خوب سرخ شده یا نه. می خواهیم یک شام جدید برای همسرمان بپزیم و بیست بار آن را می چشیم که همه چیزش جور باشد.

می گوییم غذا نمی خوریم، ولی وقتی کنار همسر، دوست، یا بچه های مان نشسته ایم و فیلم می بینیم به بشقاب غذای او ناخنک می زنیم، سر یخچال می رویم و درحالی که دنبال کاهو می گردیم که سالاد درست کنیم، یک کتلت از ظهر مانده هم دهان مان می گذاریم یا شاید خیلی عادی به قند معتادیم و بدون اینکه متوجه شویم با هر فنجان چای، ۳-۲ حبه قند می خوریم و… هیچ کدام از این رفتارهای کوچک ممکن است در ذهن مان نماند، ولی این که ما آدم های فراموش کاری هستیم معنی اش این نیست که بدن مان هم از این کالری های اضافه استقبال نمی کند.

۶) چرا فلانی که این همه می خورد، لاغر مانده و من با این رژیم کم کالری چاق مانده ام؟!

مقایسه کردن بدترین خیانتی است که شما در روند کاهش وزن نسبت به خودتان می کنید. متابولیسم آدم های مختلف با یکدیگر متفاوت است. رژیم غذایی و سبک زندگی شان هم همین طور. فلانی که این همه می خورد شاید از شما پرتحرک تر بوده یا ذره خوری های شما را ندارد یا خیلی ساده، غذاهایش را جوری انتخاب می کند که حجم بیشتر و کالری کمتری داشته باشند.

مثلا ۳ لیوان ذرت بو داده ۸۰ کالری انرژی دارد و یک کف دست بدون انگشت نان سنگک هم ۸۰ تا. شما می بینید که فلانی ۳ لیوان ذرت خورده ولی شما فقط دو تا کف دست ناقابل نان. حالا کی ممکن است کالری بیشتری گرفته باشد؟ قطعا شما!

این ها مواردی هستند که پیش می آید و باعث می شود شما لاغر نشوید.تنها با کنترل همین موارد ساده میتوانید کاهش وزن خودتان را داشته باشید و روز به روز تناسب اندامی بهتر از دیروز داشته باشید.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام