راه های چاق شدن

۸ راه چاق شدن که بدون دغدغه راحت چاق می شود! + ۹ روش خانگی خوشمزه

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

راه های چاق شدن ؛ چگونه وزن خود را به سرعت افزایش دهیم؟ اگر احساس میکنید که لاغر هستید و به افزایش وزن فکر میکنید، روش هایی برای افزایش وزن سریع اما طبیعی وجود دارد که در این مطلب عروس ما با آنها آشنا خواهیم شد.برای افزایش وزن طبیعی نیاز است که در شرایط مناسب غذای مناسب بخورید و ورزش کنید.

چگونه چاق شویم

۱) برای افزایش وزن، غذا بخورید…

به دفعات بیشتری غذا بخورید. در حالیکه همه باید از این قاعده پیروی کنند، این امر برای کسانی که سعی دارند وزن اضافه کنند، اهمیت بیشتری دارد. خوردن به دفعات بیشتر به معنی خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک در روز و دریافت مواد مغذی مختلف است.این به معنای خوردن غذاهای نامناسب و قندها نیست، بلکه به معنای مصرف مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات است.شما میخواهید به طور طبیعی وزن اضافه کنید، نه اینکه ذخایر چربی تان را افزایش دهید. بر خلاف بسیاری، میان وعده های شما باید مغذی و در عین حال پر کالری باشد، مانند آجیل ها، کره بادام زمینی، پنیر، میوه های خشک و آووکادو.

با وجود آنکه نوشابه و قهوه یک راه خوب برای افزایش وزن است، اما از آنجایی که سالم نیست، بنابراین از آنها اجتناب کنید. مایعات مصرفی تان را با اسموتی یا شیک‌ها‌ی تهیه شده با شیر کم چرب یا آبمیوه بالا نگه دارید و به یاد داشته باشید که ۳۰دقیقه قبل یا بعد از وعده غذایی تان،مایعات بنوشید.چون مطمئنا نمیخواهید قبل از آنکه غذایتان را شروع کنید، احساس سیری نمایید.

۲) چربی های سالم مصرف کنید.

نوع درستی از چربی ها را مصرف کنید. شما یک بدن سالمتر و بزرگتر میخواهید، نه یک اندام نحیف با کمی شکم. مصرف آووکادو، محصولات لبنی، آجیل ها (از جمله کره بادام زمینی) و گوشت را به حداکثر برسانید.از بستنی، سیب زمینی سرخ کرده و تنقلات چرب دوری کنید.

چربی‌ها‌ی سالم می‌توانند از مواد غذایی مانند بادام زمینی، بادام هندی و روغن زیتون دریافت شوند. از چربی‌ها‌ی اشباع (چربی‌ها‌ی بد) که از غذاهای فراوری شده بدست می‌آیند، اجتناب کنید. اگر به دنبال یک خوردنی خوشمزه هستید، جایگزین‌ها‌ی خوب عبارتند از مافین سبوس دار، ماست، پای میوه و گرانولا بار.

۳) برای افزایش وزن، پروتئین بیشتری مصرف کنید.

پروتئین یک بخش ضروری از رژیم غذایی شماست. پروتئین، واحد سازنده کل بدن شماست: عضلات، استخوان‌ها، پوست، مو و خون. برای سیر شدن به سراغ مواد غذایی با پروتئین بالا بروید.مواد غذایی غنی از پروتئین عبارتند از گوشت، پنیر، شیر، ماهی و تخم مرغ. برای گیاهخواران، پروتئین می‌تواند از محصولات سویا مانند توفو و همچنین در ترکیب‌ها‌ی مواد غذایی مانند برنج یا ذرت با لوبیا دریافت شود.

۴) کربوهیدارت مصرف کنید.

از کربوهیدارت غافل نشوید. هر چند کربوهیدرات ها شهرت بدی پیدا کرده اند، اما آنها نیز به ساخت عضله و تسهیل همه عملکردهای حیاتی بدن کمک میکنند. کربوهیدرات ها، منبع اصلی انرژی بدن شما هستند. کربوهیدرات های پیچیده، فوق العاده اند و شما فقط باید از کربوهیدرات های ساده اجتناب کنید. آنها حاوی کالری های پوچ هستند و به احتمال زیاد بصورت چربی ذخیره خواهند شد، زیرا قندهای آنها بسرعت وارد جریان خون شما می شود و باعث افزایش ناگهانی در سطوح قند خون میگردد.

برنج قهوه ای،ماکارونی،سیب زمینی و غلات کامل در دسته مورد تایید قرار میگیرند.این قندها به آرامی در جریان خون شما آزاد می شوند و در یک دوره زمانی طولانی، یک منبع ثابت از انرژی فراهم میکنند،بدون ایجاد افزایش ناگهانی انسولین که به ذخیره چربی منجر می شود.

مقالات مرتبط  دمنوش به ؛ طرز تهیه چای به و معرفی خواص و مضرات آن

۵) آخر شب غذا بخورید.

بدون حتی بالا بردن غذای مصرفی تان، تغییر دادن ساعات غذا خوردن شما میتواند روند افزایش وزن را تسهیل کند. یک شام مفصل در آخر شب بخورید و پس از آن دسر میل کنید.یک تحقیق نشان میدهد افرادی که پس از ساعت ۸ شب میان وعده میخورند،شاخص ها‌ی توده بدنی (BMI) بالاتری نسبت به افرادی دارند که در شب چیزی نمیخورند،حتی اگر بطور قابل توجه کالری کل روزانه بیشتری مصرف نکنند. این محققان، عوامل بسیاری را تغییر دادند، بنظر میرسد زمان بندی، متغیری است که با این امر مرتبط است.

۶) برای افزایش وزن،ورزش کنید.

با وزنه تمرین کنید. در حالیکه کاردیو، برخی از عضلات شما را پرورش خواهد داد، اما تمرین با وزنه به احتمال بیشتری باعث افزایش وزن شما خواهد شد، چون عضلات، سنگین‌تر از چربی هستند. این بدان معنا نیست که شما مجبورید به یک باشگاه ملحق شوید (هر چند این کار قطعا موثر است). در خانه خودتان و در حال تماشای تلویزیون،شنای سوئدی، کرانچ، لانژ و اسکات انجام دهید.ورزش کردن، اشتهای شما را نیز افزایش می‌دهد. پس از یک تمرین،یک پروتئین بار یا شیک پروتئین مصرف کنید تا مواد مغذی مورد نیاز عضلاتتان را به آنها برسانید.

۷) زمان ورزش را افزایش دهید.

همانطور که برای افزایش وزن سریع، غذای بیشتری میل میکنید، به مرور باید زمان ورزش را افزایش دهید. همانطور که پیشرفت میکنید، تمرینی که قبلا انجام میدادید، دیگر کافی نخواهد بود.عضلات شما به تمرینی که انجام میدهند، عادت خواهند کرد، در نتیجه تمریناتتان آسان تر می شوند. برای سخت تر کردن تمریناتتان، آنها را تغییر دهید.

برای تمرین در خانه، وزنه بخرید. به این ترتیب هنگامیکه فقط ۱۵ دقیقه وقت دارید و پس از آن باید حاضر شوید و به سر کار بروید، می‌توانید یک جلسه عضله سازی سریع را در برنامه تان جای دهید و همچنان به پیشرفتتان ادامه دهید.

۸) با وزنه تمرین کنید.

بغیر از تمرین با وزنه، بی تحرک بمانید. شعار ساده «کالری ورودی در مقابل کالری خروجی» درست است. بنابراین به غیر از حجیم شدن، تا جایی که ممکن است کالری کمتری بسوزانید. کنترل تلویزیون و اسموتی‌تان را بردارید و روی مبل لم دهید.

اگر بطور کلی کم تحرک تر می شوید،مهم است که به تمرین با وزنه ادامه دهید. حتی اگر نتوانید چربی را روی بدنتان ببینید، چربی احشایی (نوعی که شریان‌ها‌ی شما را می پوشاند) هنوز هم میتواند وجود داشته باشد. چربی احشایی، عاشق بی تحرکی است، بنابراین قبل از آنکه برای تماشای آن فیلم بنشینید، کمی وزنه بزنید.

۹ روش خانگی و خوشمزه برای چاق شدن

۱) شیر بادام

دو لیوان شیر شامل حدود ۱۴ گرم پروتئین است، در حالی که چربی های چند غیر اشباع در بادام، کالری اضافی را به رژیم روزمره تان اضافه میکنند. یک مشت بادام بردارید و آن را له کنید. سپس بادام له شده را به شیر در حال جوشیدن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه روی حرارت پایین بجوشد. شما میتوانید آن را با یک قاشق چایخوری شکر شیرین کنید. سپس شیر بادام را در یک لیوان بریزید و آرام آرام بنوشید. برای این‌که نوشیدنی‌تان موثرتر شود، می‌توانید خرما و انجیر خشک هم به شیر در حال جوش اضافه کنید. نوشیدنی به دست آمده را دو بار در روز به مدت دو ماه بخورید.

مقالات مرتبط  چرا آب میخورم هم چاق می شوم ! + دلایل عجیب ولی شنیدنی

۲) موز

موز تقویت کننده‌ی فوری انرژی است زیرا کالری زیادی دارد. از این رو، شما باید این میوه را مصرف کنید تا وزن‌تان را افزایش بدهید. یک موز برای صبحانه بخورید و بعد از آن یک لیوان شیر گرم بنوشید.

۳) کره ی بادام زمینی

اگر سخت در تلاش هستید تا چند کیلو به وزن تان اضافه کنید، پس یک قاشق چایخوری از این کره‌ی خوشمزه را روی نان تست یا یک تکه نان گندم کامل بمالید و بعد آن را میل کنید. شما همچنین میتوانید ساندویچ کره ی بادام زمینی را تهیه کنید یا آن را به میلک شیک تان اضافه کنید تا کالری بیشتری را به دست آورید.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی پر است از کربوهیدرات و بنابراین به چاق شدن کمک میکند. مصرف منظم این ماده ی خوراکی به هر شکل و فرمی،سبب می شود که چند کیلو وزنتان اضافه شود. به عنوان مثال، ثابت شده است که سیب زمینی کبابی یا پخته برای چاق شدن مفید است.شما همچنین میتوانید سیب زمینی سرخ کرده را ۲ بار در هفته بخورید.روش دیگر این است که میتوانید، سیب زمینی آب پز را خرد کنید و آن را با سس مایونز و سبزیجات مورد علاقه تان ترکیب کنید. سالاد آماده شده به چاق شدن تان کمک خواهد کرد.

۵) حبوبات

این ماده ی خوراکی که سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین است، باعث چاق شدن می شود. انواع مختلف حبوبات در دسترس هستند به عنوان مثال، لوبیای قرمز، لوبیای سیاه، لوبیا سویا، لوبیا چیتی،لوبیا لیما و عدس ها.سالاد لوبیای تازه بخورید یا به مدت دو ماه دو بار در روز خوراک لوبیا مصرف کنید.

۶) انبه

برای خودتان میلک شیک انبه آماده کنید و آن را دو بار در روز به مدت حدود ۳۰ روز بنوشید. مطمئنا با این شیوه نتایج مثبتی را خواهید دید. این میوه یک منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است، اما کالری کمی دارد. بنابراین، بعد از خوردن انبه، یک لیوان شیر هم میل کنید.

۷) تخم مرغ

تخم مرغ یک پکیج کامل است از کالری، پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین و همین ویژگی ها سبب می شود که ماده ی خوراکی خوبی برای افراد دچار کمبود وزن باشد. این ماده ی خوراکی به عضله سازی کمک میکند و انرژی زیادی به بدن میدهد.قسمت سفیده ی تخم مرغ را میتوانید سه بار در روز بخورید.

۸) کره و شکر تصفیه شده

مقدار مساوی شکر و کره ی تصفیه شده را آماده کنید. خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید  و ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا ترکیب به دست آمده را بخورید.میتوانید کمی آجیل هم به ترکیب اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. این روش درمانی را به مدت یک ماه دنبال کنید.

۹) کشمش و انجیر

انجیر سرشار است از چربی‌های چند غیر اشباع و کشمش حاوی اسیدهای چرب ضروری است که قطعا کالری مورد نیاز را به رژیم غذایی شما اضافه میکند. ۶۶ عدد انجیر خشک و سی گرم کشمش را در آب خیس کنید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و بعد در طول روز آن را در دو وعده میل کنید. این روش درمانی را به مدت ۳۰ روز انجام دهید.

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام