سحرخیزی

صبح زود بیدار شدن میتواند شما را شاداب و سالم نگه دارد!!!

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

بیدار شدن ؛ اگر شما هم جز افرادی هستید که اول صبح دوست دارید بیشتر از آن چیزی که خوابیده اید،بخوابید و دکمه قطع کن ساعت موبایلتان را قطع کنید؛با ما در ادامه این مقاله از “عروس ما” همراه باشید.

اگر خیلی میخوابید بدانید و آگاه باشید که این میتواند روی حالت روحی شما تاثیرگذار باشد. طبق تحقیقات جدید منتشر شده در یک مجله معتبر سلامت،بیدار شدن در ساعات اولیه صبح میتواند انرژی بیشتری به شما بدهد و همچنین با تخقیق روی افراد گوناگون به این نتیجه دست یافتند  افرادی که اول صبح و در ساعات ابتدایی بیدار می شوند زندگی شادتر و موفق تری دارند و همچنین از حالت روحی ایده ال و مناسبی برخوردار هستند.

محققان روی حدود ۷۰۰ نفر آزمایش کردند و به داده های رسیدند و جالب است بدانید که  ۳۵۱ فاکتور ژنتیکی را شناسایی کردند که بر این امر تاثیر میگذارند که افراد خواب صبح ها یا عصرها ترجیح میدهد؛ ژن های مرتبط با “صبح بیدار شدن ها” نیز با سلامت روانی بهتری مرتبط هستند. نویسنده معروف مایکل ویدون استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر،پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده است که ارتباط فرهنگ با خواب ما ارتباطی مستقیم دارد.

مایکل میگوید: مردم دوست دارند در بین ساعت ۹ صبح تا ۵ غروب کار کنند و قبل از آغاز فعالیت روزانه  تا ۷ و ۸ صبح بخوابند.همچنین افرادی که در شیفت های شب کار میکردند از سطوح بهداشت و سلات روانی پایینتری نسبت به افرادی که صبح کار میکنند دارند،طبق یک تحقیق جالب که مایکل بررس کرده بود احتمال مرگ زودهنگام در افرادی که در شیفت شب کار میکنند بیشتر از افراد دیگر است.

مقالات مرتبط  تناسب اندام ؛ معجزه 10 کیلوگرم کاهش وزن در 30 روز

در ادامه این مقاله از “عروس ما” به شما میگوییم که چرا زود بیدار شدن برای شما مناسب است و چه مزایای دارد؛باما در ادامه همراه باشید.

۱) کمک به داشتن تناسب اندام

اگر شما صبحا زودتر از خواب بیدار شوید، احتمال بیشتری دارد که فعالیت داشته باشید و یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید و تمرین باعث افزایش شادمانی و تناسب اندام شما میشود.

دکتر نیتونورما، متخصص خواب و سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا میگوید که مردم خواب شب را ترجیح میدهند و همچین دوست دارند یکی دوساعت دیرتر از سایر افراد در اول صبح بیدار شوند.

بنابراین،سعی کنید صبح ها یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و کمی تمرینات ورزشی انجام دهید تا بتوانید تناسب اندام ایده الی داشته باشید و همچنین ورزش کردن در اول اگر برای شما تعهدی شود میتواند بر روی راندمان شما در داشتن نوع زندگی سالم تان اثرگذار باشد و همچنین میتواند بازدهی ذهن شما را بالاتر برده و در محل کار شما را پویاتر و سرحال تر نگه دارد.

رژیم غذایی با خواب مناسب

۲) خوردن یک غذای مقوی و برنامه غذایی مناسب

چندین مطالعه نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی سالم شانس ابتلا به افسردگی را کاهش میدهد.هر چه دیرتر در اول صبح بیدار شوید، زمان کمتری خواهید داشت که بتوانید یک صبحانه مقوی میل کنید و یک برنامه غذایی مناسبی داشته باشد.

تحقیقات نشان میدهد افرادی که خواب طولانی مدت تری نسبت به بقیه افراد دارند تقریبا در طول روز ۲۵۰ کالری بیشتر مصرف میکنند.بنابراین افرادی که صبح ها زودتر بیدار می شوند یک برنامه غذایی مناسب و ایده ال تری دارند و نسبت به افراد دیگر از سلامتی بالاتری برخوردار هستند.

مقالات مرتبط  طرز تهیه نوشیدنی لاغری ؛ 8 نوشیدنی چربی سوز قوی که شما را لاغر میکند!

خواب کافی

۳) بدست آوردن خواب بیشتر

اگر بیشتر شب را در فضای مجازی و با انواع کارهای دیگر سپری میکنید و خیلی دیر به خواب میروید اینکار باعث می شود که شما در صبح بدخلق تر شوید و انرژی کافی در روز نداشته باشید.

براساس تحقیقات سال ۲۰۱۹ که در ژورنال SLEEP منتشر شد، افرادی که در ساعات ابتدای شب معمولا  میخوابند،الگوهای خواب منظم بیشتری دارند و خواب آلودگی روزانه ی کمتری را نسبت به کسانی که دیر میخوابند، دارند.

اگر چه تعداد زیادی از تحقیقات نشان میدهند که بیدار شدن آن هم در اول صبح شما را شادتر میکند، اما ویدون توصیه نمیکند که زنگ خطر را تنظیم کرده و خود را مجبور به بیدار شدن با خورشید کنید.

او میگوید: ” مطالعه ما این ایده را تقویت میکند که یک تفاوت ذاتی در ساعت های بدنی در صبح و شب وجود دارد که میتواند سیاست عمومی را در مورد ساعت های کاری سالم و انعطاف پذیری مطلع سازد و همچنین میتوانید با کمی تغییر در روند خواب خودتان بدن سالم و اندام ایده ال تر و حس و حال و سلامت روانی بهتری را تجربه کنید.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام