• خانه
  • تناسب اندام
  • رژیم غذایی سرکه سیب ؛ با ۱ الی ۲ قاشق سرکه سیب روزانه در یک ماه ۴ کیلو لاغر شوید!!
کاهش وزن با سرکه سیب

رژیم غذایی سرکه سیب ؛ با ۱ الی ۲ قاشق سرکه سیب روزانه در یک ماه ۴ کیلو لاغر شوید!!

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

لاغری با سرکه سیب ؛ رژیم غذایی سرکه سیب یک برنامه غذایی شامل افزودن چند قاشق سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه تان است. این رژیم در مقایسه با رژیم های لاغری مد روز که مدتهاست دچار ابهام شده اند، ممکن است درست به نظر برسد.

این در حالی است که سرکه سیب در واقع یک ماده سازنده قوی است که به خاطر داشتن خواص دارویی اش قرن‌ ها مورد احترام بوده‌ و تحقیقات نشان می ‌دهد که سرکه سیب می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند و پس از آن، چربی سوزی را افزایش داده تا کاهش وزن پایدار را ترویج نماید.

حالا سوالی که مطرح می شود این است که چگونه باید برای کاهش وزن از سرکه سیب استفاده کنیم؟ و رژیم غذایی سرکه سیب دقیقا چیست؟ ما در این مطلب از بخش تناسب اندام مجله عروس ما به بررسی این موارد می پردازیم،با ما همراه شوید تا به پاسخ تمام سوالاتتان در مورد رژیم سرکه سیب دست یابید.

لاغری با سرکه سیب

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب در یک فرآیند دو مرحله ای درست می شود. ابتدا سیب ها را خرد یا له کرده و با مخمر ترکیب می کنند تا قندشان تبدیل به الکل شود. در مرحله دوم باکتری اضافه می شود تا الکل را به اسید استیک تبدیل کند. ساخت سرکه سب سنتی در حدود یک ماه طول می کشد اما برخی تولید کنندگان سرعت این فرایند را بالا می برند و حتی آن را به یک روز کاهش می دهند.اسید استیک ترکیب اصلی و فعال سرکه سیب است.

اسید استیک ترکیبی نارنجی رنگ با طعم ترش و بویی قوی است که حدود ۵ تا ۶ درصد سرکه سیب را تشکیل میدهد و علاوه بر این اسید، سرکه  سیب دارای آب و مقداری از دیگر اسید ها مانند اسید مالیک است.یک قاشق غذا خوری از سرکه سیب، حدود ۳ کالری  دارد و تقریبا کربوهیدرات هم ندارد.

رژیم غذایی سرکه سیب چیست؟

با بسیاری از فواید مثبت سرکه سیب و مقایسه وزن قبل و بعد از استفاده از این ماده در رژیم غذایی ممکن است تعجب کنید که این برنامه رژیم غذایی شامل چیست و چگونه می ‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد.همانطور که از اسمش پیداست، سرکه سیب یکی از اجزای کلیدی برنامه رژیم لاغری سرکه سیب است. سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیبی که تخمیر شده و منجر به یک محصول نهایی شده‌ که کالری و قند کمتری دارد و سرشار از پروبیوتیک ها و آنزیم ‌های سالم است، گرفته شده‌ است.

چندین نسخه متفاوت از رژیم غذایی سرکه سیب وجود دارد، اما این یک مفهوم بسیار ساده است که شامل مصرف ۱ – ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب قبل و یا با هر وعده غذایی است. نه تنها این می ‌تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد ، بلکه برخی ادعا می ‌کنند که می‌ تواند متابولیسم را افزایش دهد، سوزاندن چربی را افزایش دهد و سطح قند خون را ثابت نگه دارد تا گرسنگی را به حداقل برساند.

انواع دیگر رژیم غذایی نیز وجود دارند که بسیاری از آن ‌ها سرکه سیب را با مواد دیگری که برای کاهش وزن استفاده می‌ شود، به همراه دارند. برای مثال، برخی پیشنهاد می ‌کنند که رژیم غذایی سرکه سیب با گارسینیا کامبوجیا (Garcinia Cambogia)، یک نوع گیاه گرمسیری که دارای اثرات کاهش اشتها و جلوگیری از افزایش وزن است همراه شود.در رژیم سرکه سیب و گارسینیا کامبوجیا، این دو با هم در تلاش برای تقویت نتایج و تسریع کاهش وزن به کار می ‌روند. در همین حال، می توان از رژیم سرکه سیب و عسل استفاده کرد، به این صورت که سرکه سیب با عسل مخلوط می‌ شود و قبل از غذا مصرف می ‌شود.

آیا لاغری با سرکه سیب امکان پذیر است؟

استیک اسید (اسید چرب زنجیره کوتاه) است که در استات و هیدروژن درون بدن حل می شود. برخی تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده است که اسید استیک در سرکه سیب به چندین روش کاهش وزن را بهبود می ببخشد اما باید روی انسان ها نیز تحقیقات جامعی صورت بگیرد تا این تاثیرات تایید شود.

  • کاهش سطح قند خون:  اسید استیک موجود در سرکه سیب سبب بهبود قابلیت کبد و عضلات برای دریافت قند از خون می شود.
  • کاهش سطح انسولین: این اسید موجود در سرکه سیب منجر به کاهش نسبت انسولین به گلوکاگون می شود که این مسئله به نفع چربی سوزی بدن است.
  • بهبود سوخت و ساز: با افزایش آنزیم AMPK توسط اسید استیک، چربی سوزی افزایش یافته است و ساخت قند و چربی در کبد را کاهش می دهد.
  • کاهش ذخیره چربی: درمان چاقی و دیابت با اسید استیک یا استات مانع از افزایش وزن می شود و فعالیت ژن ها ( آنهایی که ذخیره چربی شکمی و کبد چرب را کاهش می دهند) را بالا می برد.
  • چربی سوزی: با خوردن غذاهای پرچرب و دارای اسید استیک، ژن های مسئول چربی سوزی رشد قابل توجهی دارند که منجر به کاهش ذخیره چربی توسط بدن می شود.
  • جلوگیری از اشتها:  استات موجود در سرکه سیب مراکز کنترل کننده اشتها در مغز را محدود می کند در نتیجه میزان دریافت غذا کاهش می یابد.
مقالات مرتبط  ۷ دمنوش برای سردرد ؛ با روش های طب سنتی به درمان سردرد بروید

برنامه غذایی سرکه سیب:

اگرچه رژیم غذایی سرکه سیب انواع مختلفی دارد، اما معمولا این رژیم، مصرف کمی سرکه سیب قبل از هر وعده غذایی را در بر می ‌گیرد.حالا این سوال پیش می آید که برای کاهش وزن باید چه مقدار سرکه سیب مصرف کنیم؟

اغلب توصیه می ‌کنند که قبل از هر وعده غذایی ۱ یا ۲ قاشق غذا خوری را با آب رقیق کنید و بخورید؛ با این حال بهتر است با یک دز کم‌ تر شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید تا مطمئن شوید که قادر به تحمل آن هستید. علاوه بر کاهش وزن، اضافه کردن کمی سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه تان می تواند به بهبود حساسیت به انسولین، کاهش کلسترول ، کاهش فشار خون و جلوگیری از علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

دستور العمل رژیم غذایی سرکه سیب

برای آن‌ هایی که تازه شروع به مصرف این نوشیدنی کرده‌اند، پیشنهاد می کنیم نوشیدنی را امتحان کنید که از سرکه سیب، آب لیمو و آب داغ همراه با کمی زنجبیل تازه، دارچین، فلفل قرمز و عسل خام درست شده‌ است. همه این ترکیبات حاوی خواص دارویی قوی هستند که برای حمایت از سلامت بهتر کار می‌کنند.

برنامه‌ رژیم سرکه سیب برای لاغری

پیش از آن که برنامه‌ رژیم سرکه سیب برای  لاغری و کاهش وزن را ذکر کنیم، بهتر است دانسته شود که سرکه سیب به تنهایی قادر به کاری مفید نیست، بلکه آن زمان میتواند مفید باشد که دیگر کارهای مورد نیاز، همچون ورزش، نیز با آن همراه باشند.

برنامه‌ رژیم سرکه سیب برای کاهش وزن میتواند چیزی همانند زیر باشد:

  • صبحانه رژیم سرکه سیب: به همراه صبحانه‌ای متعادل، که حاوی ماست و میوه می‌باشد، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و میل نمایید.
  • ناهار رژیم سرکه سیب: با استفاده از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک سسِ سالاد برای هر نوع سالادی که میل می‌کنید، تهیه نمایید.
  • شام رژیم سرکه سیب: در ماریناد مرغ و یا ماهی قزل آلا از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب استفاده کنید. این غذا را می‌توانید با یک سیب زمینی شیرین و یا برخی از سبزیجات بخارپز ترکیب کنید.
  • قبل از خواب: برای افزایش مصرف سرکه سیب در طول روز، در صورت نیاز، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کرده و میل نمایید.

رژیم غذایی سرکه سیب

لاغری با سرکه سیب و تاثیر آن در وزن و چربی بدن

سرکه سیب تاثیر قابل توجهی روی وزن و چربی بدن دارد. در این تحقیق ۱۲ هفته ای، ۱۴۴ فرد چاق به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول هر روزیک قاشق غذا خوری سرکه سیب  گروه دوم هر روز دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و گروه سوم نیز نوشیدنی شبه دارو استفاده می کردند. به این افراد گفته شده بود مصرف الکل نداشته باشند اما رژیم عادی و فعالیت های خود در طول روز را ادامه دهند.

کسانی که روزانه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف کردند این مزایا را بدست آوردند:

  • کاهش وزن: ۱.۲ کیلوگرم
  • کاهش درصد چربی بدن: ۰.۷ درصد
  • کاهش سایز میان تنه: ۱.۴ سانتی متر
  • کاهش تری گلیسیرید: ۲۶ درصد

و کسانی که روزانه دو قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف کردند:

  • کاهش وزن: ۱.۷ کیلوگرم
  • کاهش درصد چربی بدن: ۰.۹ درصد
  • کاهش سایز میان تنه: ۱.۹ سانتی متر
  • کاهش تری گلیسیرید: ۲۶ درصد

گروه سوم هم در واقع کمی به وزنشان اضافه شد و سایز میان تنه شان افزایش یافت. نتایج این تحقیق نشان داد که اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن کمک می کند و سبب سوزاندن چربی می شود و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. این یکی از معدود تحقیقات انجام گرفته با سرکه سیب، روی انسان ها بوده است. با این حال که تحقیق وسیع و نتایج دلگرم کننده است اما باز هم به تحقیقات بیشتری نیاز است.

مقالات مرتبط  رژیم کانادایی ؛ لاغری سریع در 15 روز با رژیم کانادایی اصلی + عوارض و مشکلات !!!!!

لاغری با سرکه سیب و تاثیر آن بر سلامت علاوه بر بهبود وزن و چربی سوزی

  • کاهش سطح قند خون و انسولین: وقتی سرکه سیب را با یک وعده سرشار از کربوهیدرات استفاده می کنید، تا حدود زیادی سطح قند خون و انسولین را پایین می آورد.
  • بهبود حساسیت به انسولین:  اضافه کردن سرکه سیب به غذای پر کربوهیدرات (خصوصا غذای افرادی که دچار مقاومت به انسولین یا دیابت نوع ۲ هستند) حساسیت به انسولین را تا ۳۴ درصد افزایش می دهد.
  • کاهش قند خون ناشتا: در تحقیقی که روی افراد دیابتی انجام شد آنهایی که سرکه سیب را به همراه میان وعده پروتئینی شب استفاده می کردند قند خون ناشتایشان هنگام صبح نسبت به کسانی که سرکه سیب در برنامه شان نبود، دو برابر پایین تر آورد.
  • بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک: در خانم هایی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک بودند، کسانی که به مدت ۹۰ تا ۱۱۰ روز از سرکه سیب استفاده کردند ۵۷ درصد تخمک گذاری را از سر گرفتند و دلیلش می تواند بهبود حساسیت به انسولین باشد.
  • کاهش سطح کلسترول: سرکه سیب میتواند سطح کلسترول خوب ( HDL ) بدن را افزایش دهد و موجب کاهش کلسترول بد ( LDL ) و چربی خون شود.
  • کاهش فشار خون: سرکه سیب میتواند با تقلید از آنزیم های منقبض کننده رگ ها فشار خون را کاهش دهد.

کشتن باکتری ها و ویروس های مضر: سرکه سیب با باکتری های مسموم کننده غذا از جمله «ای کولی» مقابله می کند وتعداد برخی از باکتری ها را تا ۹۰ درصد و برخی از ویروس ها را تا ۹۵ درصد کاهش می دهد.

روش ‌های دیگر استفاده از ACV

علاوه بر مصرف خود سرکه سیب می توانید آن را به شکل های دیگر مانند تهیه سس سالاد و سس ماریناد نیز استفاده کنید. قرص های سرکه سیب نیز به عنوان یک گزینه سریع و مناسب برای دریافت ACV در دسترس شما هستند. با این حال، تحقیق در مورد اثرات کپسول سرکه سیب محدود است و مشخص نیست که آیا آن ها می توانند از مزایای سلامتی مشابه برخوردار باشند یا خیر.

علاوه بر کاهش وزن، سرکه سیب سرکه ممکن است در موارد زیر نیز موثر عمل کند:

  • سفید کردن دندان ها
  • کشتن حشرات
  • درمان پیچک سمی
  • افزایش گردش خون
  • درمان زگیل
  • ارتقاء سلامت پوست
  • از بین بردن آفتاب سوختگی

عوارض جانبی رژیم غذایی سرکه سیب

  • عوارض جانبی سرکه سیب چیست؟
  • آیا شما می ‌توانید هر روز سرکه سیب را مصرف کنید؟

به دلیل اسیدیته بودن سرکه سیب،برخی از رایج ‌ترین اثرات جانبی آن شامل فرسایش مینای دندان و سوزاندن گلو و یا پوست است، به خصوص اگر در مقادیر زیاد مصرف شود.برای کاهش خطر عوارض جانبی، رعایت اعتدال در مصرف و رقیق کردن سرکه سیب با آب قبل از مصرف اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، هر قاشق غذا خوری سرکه سیب باید با یک فنجان آب مخلوط شود.

برای برخی افراد، نوشیدن سرکه سیب باعث بروز علائم منفی مثل حالت تهوع یا مشکلات هاضمه به ویژه در ابتدای مصرف می‌ شود. به همین خاطر توصیه می شود که با دز پایین شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.هم چنین مصرف سرکه سیب برای کسانی که داروهای دیابت را مصرف می ‌کنند توصیه نمی‌شود چون می‌تواند سطح قند خون را کاهش داده و با داروهای مصرفی تداخل پیدا کند.

در نهایت، در نظر داشته باشید که برنامه رژیم غذایی بعید است که موثر واقع شود مگر اینکه با رژیم غذایی مغذی و سبک زندگی سالم همراه شود. اگر چه سرکه سیب می تواند به تقویت نتایج کمک کند، اما نباید به عنوان یک راه سریع برای کاهش وزن به تنهایی مورد توجه قرار گیرد.



این مقالات مرتبط را هم بخوانید….

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام