• خانه
  • تناسب اندام
  • لاغری و کاهش وزن : بیش از ۲۰ نکته مهم از ناگفته های لاغری و تناسب اندام !!
لاغری و کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن : بیش از ۲۰ نکته مهم از ناگفته های لاغری و تناسب اندام !!

طراحی وب سایت

عروس بانو

تبلیغات

لاغری و کاهش وزن برای بسیاری سخت و دشوار به نظر میرسد در این مقاله قصد داریم به مهمترین و جدی ترین نکاتی بپردازیم که در لاغری و کاهش وزن شما موثر خواهد بود؛ با “عروس ما” همراه باشید.

هنگام صحبت از کاهش وزن، روش های رژیمی بسیاری مطرح می شوند که در مواردی با هم تناقض دارند. این اطلاعات برای ما بسیار گیج کننده است که کدام را بپذیریم یا خیر. با اینکه اضافه کردن چربی اضافی بیش از یک هفته طول می کشد، بسیاری از مردم دوست دارند زودتر از شرش خلاص شوند.بهترین و ساده ترین راه برای کاهش وزن کم کردن مقدار وعده های غذایی است. با این حال اگر همین حالا هم کم غذا می خورید و بیشتر ورزش می کنید اما همچنان وزنتان تغییری نمی کند! در این مقاله ترفندهای کوچکی هست که با استفاده از آنها به کاهش وزن خود سرعت می دهید و از متوقف شدن آن پیشگیری می کنید.

راه های لاغری و کاهش وزن

۱) لاغری با برنج و نان سفید ممکن نیست.

سال ها که ادعا می‌شود، مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید میتواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت‌های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به ۲ گروه از انسان‌ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال ۱۰ میلیمتر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا میکند.

۲) نوشیدن آبمیوه مانع لاغری است.

آبمیوه و دیگر نوشیدنی های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۴ ماه یک الی چهار کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می شود. هر چه کاهش نوشیدنی های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

۳) استفاده از فلفل منجر به لاغری می شود.

اضافه کردن فلفل تند به وعده های غذایی میتواند سرعت سوزاندن کالری ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش میدهد،پس از قدرت این معجزه طبیعی نهایت بهره را بگیرید.

۴) کاهش وزن به کمک ماست

نتایج یک تحقیق در نشریه بین المللی چاقی نشان داده، افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست میخورند، ۲۲ درصد بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده اند. علاقمندان به مصرف ماست ۸۱ درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب کرده اند. به نظر میرسد چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.

۵) غذا را بیشتر بجوید

هر قدر غذا زمان بیشتری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال های بیشتری را به مغز میفرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک میکند. جویدن بیشتر غذا سریع تر احساس سیری را به انسان ها داده و میزان ورود به بدن را محدود میکند.

۶) دسر نخورید

اگر فکر می کنید که با نخوردن شیرینی و بستنی لاغر می شوید، کاملاً در اشتباهید. کنار گذاشتن همه شیرینی ها یک ذهنیت قدیمی است، خوردن شیرینی در زمانهای تفریح و موقعیتهای اجتماعی مکتب فکری عالی است که، به شما اجازه می دهد شیرینی خورده و از خوردن آن لذت ببرید. دان جکسون بلنتر  (Dawn Jackson Blatner) متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کتابش با عنوان، رژیم من بهتر از رژیم تو است می گوید، به جای تنها نشستن و شیرینی خوردن از وقت خود استفاده کنید.

سعی کنید به یک کافی شاپ بروید و از شیرینی خود به همراه صرف یک لیوان چای سبز لذت ببرید. اینکار احتمال زیاده روی در خوردن را کم کرده  و به شما کمک می کند به شیرینی خوردن به عنوان یک تفریح نگاه کنید.

مقالات مرتبط  کاهش وزن بدون ورزش ؛ چگونه بدون ورزش و رژیم بیشتر لاغر شویم؟!!!

۷) در محل کار بیشتر غذا میل میکنید

تحقیقات نشان میدهد، ما در محل کار ۳۰ درصد بیشتر از زمانی که در خانه هستیم غذا میخوریم که دلیل اصلی آن وجود همکاران در کنار ماست. جالب اینجاست که زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر همکاران خود قرار میگیرند. برای مثال منشی های خانم که میزشان در فاصله نزدیک از همکاران دیگر قرار دارد ۵ برابر بیشتر از زمانی که فاصله میز آنها از دیگران بیش از ۲ متر باشد شکلات میخورند.

۸) کم خوابی باعث چاقی می شود.

محققان به این نتیجه رسیده اند که نداشتن خواب کافی ژن های بدن را تشویق به افزایش وزن میکند.خواب بیشتر از ۹ ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر میکند.

۹) لاغری با خوردن غذا در جلوی تلویزیون غیر ممکن است.

محققان دانشگاه «بیرمنگام» ادعا کردند، اگر تمرکز شما بر سر میز غذا روی خوردن‌تان نباشد، بیش از مواقع دیگر کالری وارد بدنتان خواهید کرد. بسیاری از مردمی که هنگام تماشای تلویزیون غذا میخورند، مقدار زیادی مواد غذایی وارد بدن خود میکنند و حتی نمیتوانند به یاد بیاورند که چه خورده اند.

استرس و چاقی

۱۰) استرس باعث افزایش می شود.

استرس، بدن را تشویق به انباشته کردن چربی در اطراف شکم میکند که دلیل اصلی آن هم ترشح هورمون «کورتیزول» در رگهای خونی است.این هورمون نه تنها چربی ها را تشویق به جمع شدن در میانه بدن میکند بلکه نقش مهمی هم در بزرگتر شدن سلول های چربی دارد.

۱۱) از مصرف گلوتن پرهیز کنید.

ایزابل اسمیت (Isabel Smith) متخصص تغذیه میگوید، عدم مصرف گلوتن (گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود) ممکن است مد روز باشد. اما به ندرت کاهش وزن را تضمین می کند. به جای آن سعی در کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده مثل غلات شیرین و بیسکوئیت داشته باشد.

یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات و عاری از غذاهای فرآوری شده به طرز موثرتری به کاهش وزن شما کمک می کند، تا عوض کردن غذاهای گلوتن دار با انواع بدون گلوتن. با این کار مواد مغذی بیشتری هم دریافت می کنید.

۱۲) بعد از ازدواج با لاغری خداحافظی کنید.

نتایج مطالعه روی بیش از ۱۰ هزار نفر اثبات کرده است ازدواج و طلاق یکی از بزرگترین شوکها را به وزن بدن وارد میکند. پروفسور دمیتری تومین از دانشگاه اوهایو در این باره میگوید: ازدواج و طلاق افراد بالای ۳۰ سال باعث می شود آنها به دلیل استرس یا ناامیدی حجم زیادی غذا خورده و به سرعت چاق شوند.

۱۳) گوش دادن به موزیک حین غذا خوردن باعث چاقی می شود.

محققان دانشگاه جورجیا استیت معتقدند، این کار میزان غذا خوردن شما را بیشتر میکند. حداقل اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت نباشد، سعی کنید از موسیقی های بسیار ملایم استفاده کنید. هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریعتر باشد به همان اندازه میزان و سرعت غذا خوردن هم افزایش پیدا میکند.

۱۴) انجام حرکات یوگا باعث لاغری نمی شود.

۵۰ دقیقه انجام حرکات کششی ذهن و جسم فقط ۱۴۴ کالری میسوزاند که تقریبا به اندازه راه رفتن آرام است. حتی شدیدترین و سخت ترین حرکات فقط ۲۳۷ کالری انرژی میسوزاند و تعداد ضربان قلب را فقط ۶۲ درصد افزایش میدهد.

۱۵) لاغری با افزایش سن کم می شود.

میزان سوخت و ساز بدن به ازای هر ۱۰ سال افزایش عمر بین یک تا ۲درصد کاهش پیدا میکند. به عبارت دیگر، بعد از۲۰ سالگی به ازای هر ۱۰ سال، بدن ۱۵۰ کالری کمتر میسوزاند. به همین دلیل شما باید همراه با افزایش سن، میزان غذای خود را کاهش دهید.

مقالات مرتبط  رژیم کانادایی ؛ لاغری سریع در 15 روز با رژیم کانادایی اصلی + عوارض و مشکلات !!!!!

۱۶) لاغری برای بانوان سخت تر است.

با استفاده از اسکن های مغزی، دانشمندان متوجه شدند مردان چاق توانایی بیشتری در کنترل اشتها و تمایل به غذا خوردن در مقایسه با زنان دارند. مهم ترین دلیل هم وجود هورمون های متفاوت در بدن مردان و زنان است.

۱۷) اگر والدین چاق دارید، لاغری سخت است!

همه میدانیم که چاقی و لاغری ارثی است. در سال ۲۰۰۹ محققان انگلیسی اثبات کردند، فقط ۴ درصد از دخترانی که مادرشان وزن نرمال دارند چاق می شوند، اما در میان دخترانی که مادر چاق دارند این آمار به ۴۱ درصد میرسد. بررسی های بیشتر نشان میدهد از لحاظ وزنی دختران بیشتر به مادر خود و پسران بیشتر به پدر خود میروند.

۱۸)  لاغری با وزنه زدن امکان پذیر است.

تمرین کردن با وزنه های سبک همراه با افزایش تعداد دفعات، درست به اندازه بلند کردن وزنه های سنگین در ساخت عضلات موثر است. استفاده از وزنه های سبک به شما کمک میکند چربی های اضافه را آب کنید،در حالی که وزنه های سنگین بیشتر به افزایش حجم کمک میکنند.

۱۹) برای لاغری صبحانه بخورید.

نخوردن صبحانه کمکی به کاهش وزن شما نخواهد کرد و برعکس باعث می شود زودتر گرسنه شوید و در هنگام ناهار و شام مقدار بیشتری غذا میل کنید. پس اگر میخواهید وزنتان بالاتر نرود و یا حتی کاهش وزن داشته باشید هر روز صبحانه ای سالم و به اندازه معقول بخورید.

۲۰) برای لاغری در هر وعده غذایی پروتئین بخورید

با خوردن پروتئین احساس سیری بیشتری خواهید داشت. همچنین پروتئین به حفظ ماهیچه ها کمک بیشتری میکند و باعث چربی سوزی خواهد شد. حتما از پروتئین های سالم مانند سفیده تخم مرغ، ماست، ماهی و آجیل ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.پروتئین را به بخشی از رژیم خود تبدیل کنید.

روش هایی برای افزایش سوخت و ساز بدن عبارتند از:

  • در هر وعده پروتئین بخورید.
  • وزنه های سنگین بلند کنید.
  • تمرین های ترکیبی با شدت بالا را انجام دهید.
  • به اندازه کالری دریافت کنید.

استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و انجام مرتب ورزش های قدرتی به حفظ بافت عضلانی و بالا رفتن سرعت سوخت وساز بدن کمک می کند و حتی بافت عضلانی را وسعت می دهد.

۲۱) ورزش با موزیک عامل لاغری است.

موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ های تند نه تنها توجه شما را از درد و خستگی حین ورزش کردن دور میکند بلکه برای بدن طوری برنامه ریزی میکند که زمان طولانی تری تحرک داشته باشد. به گفته دکتر «کاستاس کاراگوریگز» موسیقی مانند داروهای نیروزای مجاز و بی ضرر است که می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا ۱۵ درصد بیشتر کند.

۲۲) رژیم غذایی متنوع داشته باشید.

خوردن چیزهای مختلف در طول روز به شما این اطمینان را می دهند که رنج وسیعی از مواد مغذی را مصرف می کنید، اما همچنین ممکن است تلاشهای شما برای داشتن شکمی صاف را بی اثر کنند. انتخاب، دشمن کاهش وزن است. اگر انتخابهای متعددی در اختیار داشته باشید، احتمال اینکه تحت تاثیر قرار بگیرد و طبق عادت راحت ترین و ناسالم ترین غذا را انتخاب کنید زیاد است.

به جای این، چند غذای سالم که به نظرتان خوشمزه است را انتخاب کنید و در طول هفته همانها را تکرار کنید. هفته بعد چند غذای جدید انتخاب و آن غذا ها را تکرار کنید. این کار خوردن را آسانتر می کند، زیرا برنامه ریزی، خرید و آشپزی را ساده تر می کند. یکنواختی کسل کننده است، اما خوشمزه است!.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام