• خانه
  • تناسب اندام
  • رژیم کانادایی ؛ لاغری سریع در ۱۵ روز با رژیم کانادایی اصلی + عوارض و مشکلات !!!!!
کاهش وزن با رژیم کانادایی

رژیم کانادایی ؛ لاغری سریع در ۱۵ روز با رژیم کانادایی اصلی + عوارض و مشکلات !!!!!

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

رژیم لاغری کانادایی ؛ رژیم متابولیسم ۱۳ روزه، به عنوان رژیم کانادایی و رژیم ۱۵ روزه و حتی ۱۴ روزه نیز شناخته شده است. رژیم لاغری کانادایی نه تنها به کاهش قابل توجه وزن در مدت زمان کوتاه ( رژیم لاغری سریع ) کمک می کند، بلکه ادعا می کند که سوخت و ساز بدن شما، در کمتر از دو هفته تغییر می کند. علاوه بر این، ادعا می کند که تغییرات متابولیسم برای مدتی طولانی بعد از رژیم غذایی نیز باقی می ماند و کاهش وزن را در آینده نیز آسان تر می کند.

شما مطمئنا پس از رژیم کانادایی ، وزن خود را (تا ۲۲ پوند، بر طبق گفته ها) از دست می دهید، اما نه به دلیل یک ترکیب جادویی از غذاها و نه به عنوان نتیجه ای از محدودیت های شدید در مصرف کالری. بلکه فقط به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن!!!! خوب، اجازه دهید که بگوییم که ما شکاک هستیم. در اینجا، ما نگاهی دقیق تر به رژیم کانادایی می اندازیم و می بینیم که آیا این طرح به نوعی صحیح است یا خیر.

آنچه در این مقاله از عروس ما میخوانید:

  • بررسی رژیم کانادایی ۱۵ روزه
  • مواد غذایی مصرفی در رژیم کانادایی
  • مشکلات و عوارض رژیم کانادایی ۱۵ روزه
  • جدول برنامه رژیم کانادایی ۱۵ روزه
  • نگرانی‌ها و مشکلات رژیم کانادایی
  • برای کاهش وزن چه کنیم؟

لاغری سریع با رژیم کانادایی

بررسی رژیم کانادایی ۱۵ روزه

رژیم کانادایی با تغییرات ناگهانی و شدید در برنامه غذایی، می‌تواند سبب کاهش وزن زیاد در زمانی کوتاه شود.در مدت اجرای این رژیم افراطی، متابولیسم شما کاهش یافته و پس از پایان رژیم و گذشت مدتی (که در افراد مختلف متفاوت است) وزن از دست رفته دوباره برمی‌گردد و حتی بیشتر از قبل خواهد شد. هرچند در رابطه با این رژیم ادعا می‌شود که عمر تاثیر گذاری آن ۲ سال می‌باشد (برخی منابع یک سال عنوان می‌کنند). در ضمن در صورتی که در طول دوره رژیم نتوانید به صورت کامل و دقیق به آن پایبند باشید و تخلفی کوچک داشته باشید، باید رژیم را قطع کرده و حدود ۶ ماه بعد مجدد آن را از سر بگیرید.

مواد غذایی مصرفی در رژیم کانادایی

تمام مواد غذایی مصرفی در این رژیم معمولا در ۳ وعده اصلی خلاصه می‌شود. این وعده‌ها به طور کلی شامل موادی مانند قهوه، چای سبز، سبزیجات، میوه، مواد پروتئینی زیاد مانند تخم مرغ، گوشت و … می‌باشند. نان تست نیز در برخی وعده های این رژیم به میزان کم گنجانده شده اما غلات دیگری مشاهده نمی‌شود.

اشکالات رژیم کانادایی ۱۵ روزه

  1. کربوهیدرات و چربی به شدت محدود شده که نرمال نیست.
  2. در بسیاری از روزها، صبحانه که یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی است، شامل غذای خاصی نیست و فقط به یک لیوان قهوه یا چای سبز به همراه یک الی دو عدد خرما بسنده شده است.
  3. وعده ناهار در برخی روزها تنها از سفیده تخم مرغ و هویج تشکیل شده است. شام نیز صرفا باید سبزیجات و یا در برخی روزها مرغ و گوشت باشد.
  4. سوال بزرگی که مطرح می‌شود این است که آیا این میزان کم مواد غذایی می‌توانند انرژی و مواد مغذی لازم بدن مانند ویتامین‌ها و املاح معدنی را فراهم کنند؟
  5. میان روزهای مختلف اختلاف کالری وجود دارد و برخی روزها کالری بیشتری از روزهای دیگر دارند. بر اساس نظر برخی کارشناسان، رژیم کانادایی ۱۵ روزه می‌تواند با تغییر ناگهانی که در برنامه غذایی شما ایجاد می‌کند، به فرآیند چربی سوزی شوک دهد.

نتیجه گیری: وعده های غذایی در رژیم کانادایی ۱۵ روزه اصلا صحیح تنظیم نشده اند.

رژیم کانادایی

جدول برنامه رژیم کانادایی ۱۵ روزه اصل

در ادامه خود منوی رژیم کانادایی را در زیر می‌آوریم تا به طور کلی با جزئیات آن آشنا شوید و وعده‌ها را ملاحظه کنید. ضمنا تنها ۵۵ روز را به عنوان نمونه آوردیم تا بعضی از مخاطبان عزیز که توجهی به نکات مهمی که گفتیم ندارند با انجام آن به خود آسیب نزنند. برنامه رژیم کانادایی ۱۵ روزه عبارت است از:

۱) روز اول

  • صبحانه: ۱ استکان قهوه + ۱ حبه قند
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز + اسفناج آب‌پز + ۱ عدد گوجه
  • شام: ۳۰۰ گرم گوشت آب‌پز شده یا کبابی + کاهو + آبلیمو ترش

۲) روز دوم

  • صبحانه: یک استکان قهوه + یک حبه قند
  • ناهار: ۱۰ ورق کالباس + ۱ لیوان ماست کم چرب
  • شام: ۳۰۰ گرم گوشت کبابی یا آبپز شده +کاهو + آبلیمو ترش
مقالات مرتبط  افزایش متابولیسم بدن و لاغری سریع با ۱۰ راهکار علمی و شگفت انگیز

۳) روز سوم

  • صبحانه: ۱ استکان چای + ۲ عدد خرما
  • ناهار: نصف سینه مرغ آبپز یا کبابی + کاهو بدون آبلیمو
  • شام: سالاد کرفس +کلم + گوجه + سس آبلیمو

۴) روز چهارم

  • صبحانه: ۱ استکان قهوه +۱ حبه قند + ۱ عدد نان تست
  • ناهار: ۱ لیتر آبمیوه ترجیحا آب سیب یا هویج + ۱ لیوان ماست کم چرب
  • شام: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز + هویج آب‌پز رنده + ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی با نمک کم

۵) روز پنجم

  • صبحانه: ۱ استکان قهوه + ۱ حبه قند ۱ یک عدد نان تست
  • ناهار: ۱ عدد ماهی آب‌پز یا کبابی کامل + یک قاشق چای خوری کره + آبلیمو
  • شام: نصف سینه مرغ + کاهو + آبلیمو + روغن زیتون

۶) روز ششم

  • صبحانه: قهوه سیاه و نان گندم کره ای
  • ناهار: ۲۰۰ گرم مرغ کبابی
  • شام: ۲ عدد تخم مرغ آب پز با هویج

۷) روز هفتم

  • صبحانه: چای لیمو
  • ناهار: استیک کبابی و میوه
  • شام: هر چیزی (حتی اگر در این لیست نیست البته بجز موارد ممنوعه که در این مقاله ذکر شد) !!!

۸) روز هشتم

  • صبحانه: قهوه سیاه با کمی شکر اگر دوست دارید
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ پخته شده، اسفناج پخته شده
  • شام: ۲۰۰ گرم استیک کبابی

۹) روز نهم

  • صبحانه: قهوه سیاه و نان گندم کره ای
  • ناهار: استیک کبابی و سالاد سبز
  • شام: ۲۰۰ گرم ژامبون

۱۰) روز دهم

  • صبحانه: قهوه سیاه و نان گندم کره ای
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، سالاد گوجه فرنگی و لوبیا سبز
  • شام: ژامبون و سالاد سبز (فقط خیار و کاهو)

۱۱) روز یازدهم

  • صبحانه: قهوه سیاه و نان گندم کره ای
  • ناهار: هویج پخته یا خام، با پنیر
  • شام: سالاد میوه و ماست طبیعی

۱۲) روزهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵

  • صبحانه: قهوه سیاه و نان گندم کره ای
  • ناهار: مرغ کبابی و گوجه فرنگی
  • شام: ۲ عدد تخم مرغ آب پز و هویج

ورزش های موثر در رژیم کانادایی اصلی

شما از هر ورزشی با شدت کم و ملایم می توانید استفاده کنید. شنای آرام و یا پلاتس می تواند ورزشی مناسب در این دوره باشد. حتی اگر قادر به رفتن به باشگاه نیستید، حتما هر روز کمی پیاده روی کنید.

مشکلات و عوارض رژیم کانادایی

رژیم کانادایی نگرانی های زیر را به همراه دارد:

  1. کالری رژیم کانادایی معمولا حدود ۸۰۰ کالری و یا کمتر از آن است. این در حالی است که متخصصان دیابت، کلیه و گوارش اصرار دارند برای حفظ سلامتی کمتر از ۸۰۰۰ کالری در روز مصرف نکنید، مگر در صورت تشخیص پزشک!)
  2. رژیم غذایی و تنظیم کالری باید به صورت حساب شده برای شخص شما، بر اساس شرایط خاص شما انجام شود؛ این در حالی است که رژیم کانادایی معمولا به صورت عمومی و از طریق سایت ها در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد و هیچ محاسبه تخصصی روی آن صورت نگرفته است!
  3. همانطور که گفته شد صبحانه در برخی روزها محدود به چای یا قهوه است و این کار در حقیقت حذف صبحانه به شمار می‌آید که وعده ای اصلی و مهم به شمار می‌آید. هرچند در برخی روز ها نان تست با عسل هم قرار گرفته اما بازهم در مجموع کافی نیست. چنین محدودیت های سنگین و شدیدی می‌تواند در زمینه تامین نیازهای اساسی و حیاتی بدن شما اختلال جدی ایجاد کند.
  4. مسئله بعدی این رژیم، کاهش عضله است. در شرایطی که چنین محدودیتی ایجاد می‌کنید و وزن زیادی را به سرعت کاهش می‌دهید، به احتمال زیاد میزانی عضله از دست خواهید داد.
  5. رژیم کانادایی می‌تواند اثر منفی بر روی سوخت و ساز شما داشته باشد و با کاهش متابولیسم بدن شما کار شما را برای لاغری سخت کند.
  6. آنگونه که تحقیقات و تجربیات جدید نشان می‌دهند، دیگر کاهش افراطی کربوهیدرات کارامد نیست! در حقیقت کاهش کربوهیدرات باید کاملا بر اساس معادلات منظم و در طول دوره به روش خاصی صورت گیرد.

برای کاهش وزن چه کنیم؟

قبلا در این مورد، در مطلب “بهترین راه کاهش وزن” مفصل صحبت کردیم؛ اما به طور خلاصه:

  • کاهش کالری در هر رژیمی که به منظور کاهش وزن تنظیم می‌شود طبیعی است، اما نه کاهش افراطی و بیش از حد مانند رژیم کانادایی! طبق آخرین تحقیقات کارشناسان پیشنهاد می کنند که به طور عمومی میزان کالری حداقلی برای زنان ۱۲۰۰ کالری و برای مردان ۱۸۰۰ کالری در نظر گرفته شود و کمتر از این میزان نشود.
  • ورزش کردن (به خصوص تمرین هوازی) می‌تواند سوخت و ساز شما را افزایش داده و در کنار رژیم به شما کمک کند تا وزن بیشتری از دست بدهید. سعی کنید در هفته حداقل ۵ روز، به میزان حداقل ۳۰ دقیقه تمرین هوازی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری انجام دهید.
  • سوخت و ساز شما تا حد زیادی تابع میزان ماهیچه های شماست. در نتیجه تمرینات قدرتی مانند بدنسازی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برنامه تمرینی قدرتی که ماهیچه های شما را به کار گیرد در دستور کار خود قرار دهید کافی است.
  • حتما برنامه غذایی از متخصص تغذیه دریافت کنید که بر اساس شرایط خاص شما (شرایط فیزیکی، فعالیت و…) طراحی و تنظیم شده باشد. به سلامتی خود اهمیت دهید و عجولانه و بی فکر عمل نکنید.
مقالات مرتبط  تناسب اندام ؛ معجزه 10 کیلوگرم کاهش وزن در 30 روز

رژیم 15 روزه کانادایی

سوالات متداول در مورد رژیم ۱۵ روزه کانادایی

در رژیم غذایی مجاز به مصرف چه مقدار کالری هستم؟

شما می توانید ۹۰۰ کالری در روز مصرف کنید. اگر مصرف کالری شما بالاتر از آن باشد، شما در رژیم کانادایی نیستید. از محاسبه گر WebMD Food استفاده کنید، تا کالری هایی را که مصرف می کنید محاسبه کنید. ثبت ورودی های تغذیه ای روزانه تان نیز ایده خوبی است.

چند وعده غذایی در این رژیم مجاز است؟

در رژیم لاغری کانادایی شما می توانید ۳ وعده غذایی در روز بخورید. صبحانه، ناهار و شام.

در این رژیم غذایی ، مجاز به خوردن چه غذاهایی هستم؟

  • گوشت کم چرب
  • ماهی
  • مرغ بدون پوست
  • استیک
  • گوشت گاو
  • بوقلمون
  • سبزیجات
  • تخم مرغ
  • قهوه یا چای سبز

چه کسی باید از این رژیم دوری کند؟

  • اگر در هرکدام از شرایط زیر قرار گرفتید، این رژیم برای شما مناسب نیست:
  • مشکلات سلامت عمومی
  • فشار خون شریانی
  • اختلالات معده
  • اگر در ورزش یا فعالیت هایی که شامل نیروی جسمانی است، شرکت می کنید.
  • مادران باردار و شیرده
  • اگر نوجوان هستید
  • انجام کارهای فیزیکی سخت و سنگین
  • اگر سن شما بالای۴۰ سال است

حتی اگر شما در هیچ کدام از دسته بندی های بالا قرار نگرفته اید، همیشه مشاوره با پزشک، یک انتخاب خوب است.

آیا این رژیم به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد؟

غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی ۱۳ روزه مصرف می کنید میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. تخم مرغ، گوشت گاو و مرغ بسیار غنی از پروتئین هستند و نیاز به انرژی بیشتری برای هضم دارند. این به این دلیل است که این غذاها دارای اثر گرمایی هستند. اثر گرمایی میزان انرژی مصرفی ای است که بدن شما برای هضم غذا مصرف می کند.

رژیم لاغری کانادایی می تواند باعث کاهش تجمع چربی شود؟

همانطور که بدن شما شروع به از دست دادن وزن و سم زدایی از خود می کند، تجمع چربی ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا سلول های چربی توسعه یافته کوچک می شوند و همچنین فشار کمتری بر روی بافت های مرتبط وجود خواهد داشت.

نکات بیشتر در مورد رژیم لاغری کانادایی

  • تا آنجا که می توانید از نمک دوری کنید.
  • جای مصرف قند خود را با هیچ چیز بدون قند دیگری، مانند آدامس یا هر ماده کم قند دیگری پر نکنید.
  • آب کافی بنوشید؛ از محاسبه گر برای پیدا کردن نیاز بدنتان به آب کمک بگیرید.
  • خود را از نظر جسمانی ضغیف نکنید.
  • در مراحل اولیه ممکن است که احساس ضعف یا سردرد داشته باشید، اما لازم نیست که ترس و وحشت داشته باشید، زیرا این علائم رفته رفته از بین میروند.
  • این رژیم را به مدت ۱۳ روز ادامه دهید.
  • شما نباید این رژیم غذایی را بیش از یک بار در سال امتحان کنید.
  • پس از اتمام رژیم غذایی، مکمل های ویتامین مصرف کنید.

اخطار مهم

در صورتی که قصد انجام رژیم کانادایی دارید، پیش از شروع حتما با پزشک خود مشورت و یا از سلامت سیستم گوارش و سیستم قلبی ـ تنفسی خود مطمئن شوید.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام