• خانه
  • تناسب اندام
  • لاغری ران پا ؛ ۱۳ راه شگفت انگیز برای لاغری سریع ران پا و فرم دهی باسن !!!
لاغری ران پا

لاغری ران پا ؛ ۱۳ راه شگفت انگیز برای لاغری سریع ران پا و فرم دهی باسن !!!

طراحی وب سایت

عروس بانو

تبلیغات

لاغری ران پا ؛ هر کسی در یک نقطه از بدنش چاق می شود؛ بعضی ها در قسمت بازوها، شکم یا حتی باسن چاق می شوند درحالی که در بعضی دیگر ران های پرتری دارند. هرچند نمی توانید به صورت موضعی چربی یک ناحیه از بدن خود را آب کنید اما می توانید با استفاده از روش های کاهش وزن، چربی کلی بدن خود را کاهش دهید.

با شروع کاهش وزن، لاغری ران پا نیز اتفاق خواهد افتاد و ران ها شروع به کوچک تر شدن می کنند. کاهش وزن سالم زمانی رخ می دهد که هفته ای ۵۰۰ گرم تا یک کیلو وزن کم کنید. با این سرعت می توانید در دو هفته ۲ کیلوگرم وزن کم کرده و ران های لاغرتری داشته باشید.باما در ادامه این مطلب از “عروس ما”همراه باشید.

دلایل اصلی چاق شدن ران پا

یکی از مهمترین دلایل چاقی ران پا،شکم،پهلوها،و یا باسن نحوه ی غذا خوردن و عدم تحرک کافی در طول روز است.برای لاغری سریع ران پا باید عادات اشتباه و غلط را هر چه سریع تر با عادات خوب و مناسب جایگزین کنید.نخوردن صبحانه از دلایل اصلی چاق شدن موضعی بدن به شمار می آید.

از دلایل دیگری که میتوان به آن اشاره کرد عادت اشتباه غذا خوردن دیر هنکام است.به این نکته کلیدی توجه کنید که شام را حداقل ۳ ساعت قبل از خواب باید میل کنید.سعی کنید در طول روز در وعده های غذایی مختلف به میزان کم غذا میل کنید و از خوردن تنها یک وعده به میزان زیاد پرهیز کنید.

پیاده روی و لاغری ران پا

۱) سعی کنید پیاده روی کنید.

ابتدا قبل از اینکه راه رفتن را شروع کنید، یک دستگاه قدم شمار بخرید. دستگاه های قدم شمار را می‌توانید به کمر یا ران خود وصل کنید. شما باید روزی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما ۵۰۰۰ قدم حدودا ۳٫۲۲ کیلومتر است. همیشه به دنبال دلیل‌هایی برای راه رفتن پیدا کنید مثلا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید و یا از ماشین کمتر استفاده کنید. ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کمی نیاز به تمرین دارد اما هنگامی که به آن عادت کنید ارزشش را دارد.

۲) روی پله ها بدوید.

یکی از بهترین روش ها برای لاغری ران، دویدن روی پله ها (مثل پله استادیوم) می باشد. همانطور که در اول مقاله نیز گفتیم با تنبلی نمی توان به ران های زیبا رسید و باید برای آنها زحمت کشید. همچنین سعی کنید به جای آسانسور همیشه از پله استفاده کنید.

۳) تمرینات اینتروال را انجام دهید.

تمرینات اینتروال به تمرینات شدید و سختی می گویند که برای یک مدت زمان کوتاه انجام می شوند و با یک تمرین سبک و طولانی همراه می شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید بدوید، می توانید سه دور اول را آرام راه بروید و دور آخر تا جایی که امکان دارد سریع بدوید.

در علم ثابت شده است که تمرینات اینتروال برای سوزاندن چربی و افزایش ظرفیت هوازی موثر تر از تمرینات معمولی هستند. بهتر است که برخی از تمرینات خود را با تمرینات اینتروال جایگزین کنید. در صورتی که با جدیت اینکار را دنبال کنید حتما نتایج خوبی خواهید دید.در نظر داشته باشید که تمرینات اینتروال باعث عضله سازی در ناحیه ران پا شما می شوند. پس در صورتی که نگران عضلات هستید بهتر است که ابتدا به لاغری ران پای خود فکر کنید.

۴) طناب بزنید.

شاید فکر کنید که طناب زدن کار بچه ها می باشد اما اشتباه می کنید. طناب زدن می تواند باعث سوخت چربی و زیبایی و لاغری ران های شما نیز بشود. همچنین طناب زدن از لحاظ اقتصادی نیز کاری به صرفه است زیرا با قیمت کمی می توانید یک طناب با کیفیت را خریداری کنید.

۵) بزنید برقصید.

رقصیدن با آهنگ مورد علاقه تنها باعث شادی و سرخوشی نمی شود بلکه می تواند در شکل دادن به ران های شما نیز نقش موثری داشته باشد.برای رقصیدن می توانید به یک کلاس رقص بروید یا خیلی ساده اینکار را در خانه انجام دهید.

۶) حرکت پروانه بزنید.

حرکت پروانه (جامپینگ جک) نیز برای لاغر کردن ران پا گزینه بسیار خوبی می باشد. بهتر است به جای اینکه حرکت پروانه را به صورت تنهایی انجام دهید. (که موثر و انرژی زا نیست) بهتر است بعد از اینکه یک حرکت ورزشی دیگر مانند دویدن، دوچرخه زدن و یا شنا کردن به این حرکت بپردازید.

۷) لاغری سریع ران با انجام حرکت لانج

حرکت لانج عضلات پا، باسن و همچنین قدرت بدنی را تا حد زیادی تقویت کرده و به افزایش تعادل بدن نیز کمک می‌کند. انجام این حرکت می‌تواند مکمل خوبی برای تمرینات بدنسازی محسوب شود و شما را در ساختن عضلات پا و فیله‌های کمر یاری کند.

مقالات مرتبط  چرا آب میخورم هم چاق می شوم ! + دلایل عجیب ولی شنیدنی

۸) غذاهای رژیمی بخورید.

برای کم کردن وزن باید کالری بدنتان را از غذاهای کم کالری و مغذی فراهم کنید. غذاهای با پروتئین بالا مثل میوه ها و سبزیجات و کربوهیدرات های پیچیده مثل نان غلات کامل، غلات و برنج قهوه ای مصرف کنید. تا جایی که می توانید غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید. مثل غذاهای یخ زده و غذاهای آماده. غذاهای تازه مصرف کنید و از غذاهای بسته بندی شده و کنسروجات دوری کنید.

۹) در طول روز وعده غذایی کوچک داشته باشید.

روزانه ۴ الی ۵ وعده غذایی کم بهتر از ۳ وعده غذای زیاد است چون متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و اشتها را کم می کند بنابراین کمتر به سوی پرخوری ترغیب می شوید.

۱۰) کالری مصرفی باید کمتر از کالری سوختنی باشد .

مطمئن ترین و ایمن ترین راه برای کاهش وزن و لاغر شدن سوزاندن کالری بیشتر از کالری مصرفی است. شما باید برای آب کردن ۱ کیلوگرم از وزن خود حدود ۷۰۰۰ کالری را بیشتر از مقداری که از طریق غذا دریافت میکنید بسوزانید. یعنی ما به التفاوت کالری که سوخته می شود با کالری که دریافت می شود باید ۷۰۰۰ کالری باشد. از اعداد مطرح شده نترسید. برای روزهای اول به دنبال از دست دادن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری باشید. به این معنی که باید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از طریق مواد غذایی کالری دریافت کنید و حدود ۲۰۰۰ تا ۲۸۰۰ را با ورزش و دیگر فعالیت ها بسوزانید.

نکته: ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقدار کالری مصرفی خود را اندازه گیری کنید. به این معنی که یک دفترچه بردارید و تمامی کالری مصرفی خود در یک روز را بنویسید تا حساب کار دستتان باشد.

۱۱) به خود گرسنگی ندهید. 

غذا نخوردن و گشنگی دادن به خود تاثیری منفی در لاغری دارد. هنگامی که شما به بدن خود گشنگی می‌دهید، بدن شما فکر میکند که قرار است یک دوره سخت و طاقت فرسا کم غذایی را طی کند به همین دلیل به ذخیره انرژی می پردازد، به همین دلیل به جای سوختن چربی ها شما احتمالا ماهیچه ها و عضلات خود را از دست خواهید داد.

۱۲) مواد غذایی مناسب بخورید.

اهمیت خوردن مواد غذایی مقوی و مناسب در کاهش وزن و لاغری ران پا ثابت شده است. دکترها معمولا ترکیبی از مواد غذایی زیر را پیشنهاد میدهند.

  • پروتئین کم چرب: گوشت سفید مرغ، سویا و فرآورده های لبنی، ماهی و غیره
  • سبزیجات و حبوبات: اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، هویج، نخود فرنگی، عدس، لوبیا و غیره
  • میوه ها:مرکبات، موز، سیب، کیوی، گلابی، و غیره
  • غلات سبوس دار: ماکارونی سبوس دار، نان سبوس دار و …
  • آجیل و دانه ها: دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان، دانه کتان، بادام، گردو و غیره
مقالات مرتبط  کاهش وزن بدون ورزش ؛ چگونه بدون ورزش و رژیم بیشتر لاغر شویم؟!!!

۱۳) از خوردن بعضی از مواد غذایی دوری کنید.

بعضی از مواد غذایی مانند مواد غذایی بیش از حد فرآوری شده، مواد غذایی که دارای چربی های ترانس و  اشباع شده هستند و همچنین آنهایی که برای یک رژیم قند خون بالا مناسب هستند را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

  • قند تصفیه شده:آب نبات، کیک، نوشیدنی های حاوی شکر (نوشابه) و غیره
  • کربوهیدرات های ساده: ماکارونی معمولی، نان سفید و غیره
  • چربی های اشباع شده و ترانس: کره، روغن قنادی،گوشت و غیره

لاغری سریع ران پا

برای کوچک کردن ران و باسن چی بخوریم؟ 

  • سیب: سیب نه تنها بیماری بلکه اضافه وزن را نیز از شما دور می کند.سیب یکی از بهترین میوه‌ها و خوردنی های طبیعی برای افزایش متابولیسم بدن و به طبع آن توانایی در سوخت و ساز بهتر است.
  • تخم مرغ: مصرف تخم مرغ برای کاهش وزن توصیه می شود. تخم مرغ را به صورت املت یا آب پز میتوان استفاده کرد تا مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد شود. یادتان نرود که در خوردن آن زیاده روی نکنید چرا که موجب چاقی می شود.
  • جو دوسر:در این خوردنی رژیمی و چربی سوز قدرت خاصی وجود دارد. یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن تمام بدن است. فیبر بالایی که این ماده غذایی لاغر کننده دارد بدن را برای سوزاندن چربی های اضافی تقویت می کند.
  • عدس: خوردن عدس یکی از گزینه های غذایی برای داشتن شکمی صاف است. خوردن عدس با تنظیم میزان انسولین بدن از انباشته شدن قند و چربی و چاقی ناحیه اطراف شکم و کمر جلوگیری می کند.
  • زالزالک:زالزالک بخورید. بله این یک حقیقت است که خوردن زالزالک بخشی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین میکند. زالزالک با محدود کردن اشتها موجب لاغری و سوختن چربی ها می شود.
  • گندم سیاه: فیبر بالای موجود در گندم سیاه اصلی ترین دلیل برای استفاده از آن در برنامه غذایی کاهش وزن است. گندم سیاه بهترین جایگزین برای پاستا و ماکارونی در زمان کاهش وزن است.
  • قره قاط: از آنتی اکسیدان فراوان وجود در قره قاط یا همان توت آبی نمیتوان به راحتی گذشت. برای کاهش وزن و سوزاندن چربی به خصوص برای کوچک شدن باسن از این میوه خوشمزه جنگلی استفاده کنید.

برای لاغری سریع ران این نکات را جدی بگیرید!!!

  • نوشیدن زیاد آب باعث می شود حجم قابل توجهی از معده پر شده و مانع خوردن زیاد غذا می شود.
  • چنانچه ماه ها طول کشیده است که ران های چاق داشته باشید، انتظار آب شدن سریع آنها غیر منطقی است.
  • برای رسیدن به لاغری سریع ران بهتر است ۶ روز در هفته و هر روز ۱ ساعت بدوید.
  • اگر کار شما جوری است که باید زیاد پشت میز بنشینید، حتما با بلند شدن از صندلی کاری انجام دهید.
  • دویدن با سرعت زیاد و زمان کم باعث افزایش حجم عضلات ران می شود.
  • دویدن برای لاغری سریع ران بسیار موثر است، حتی اگر بر روی تردمیل باشد.
  • همچنین برای لاغری سریع ران میتوانید روزانه ۱۵ دقیقه دوچرخه ثابت بزنید.
[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام