رژیم سیب

رژیم سیب ؛ ۵ روزه ۳ کیلو وزن با رژیم سیب کم کنید !!! (۱۰۰%موثر)

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

رژیم سیب میتواند به شما کمک کند که در ۵ روز، ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. سیب میوهٔ مفیدی است. سیب به کاهش وزن، مبارزه با سرطان، کاهش خطر دیابت نوع دو، پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا، تقویت دستگاه ایمنی و جلوگیری از پیشرفت آب مروارید کمک میکند.

بنابراین رژیم ۵ روزهٔ سیب نه تنها به کاهش وزن کمک میکند، بلکه برای سلامتی تان نیز مفید است. اگرچه نباید فراموش کرد که حفظ سلامت فرایندی درازمدت است. برای حفظ سلامتی باید تغییرات چشم گیری را در سبک زندگی تان ایجاد و در درازمدت به آن عمل کنید تا بتوانید وزن و بدن سالمی داشته باشید. اگر میخواهید با رژیم سیب و باید و نبایدهای آن بیشتر آشنا شوید،باما در ادامه این مقاله از “عروس ما” همراه باشید.

رژیم سیب چه رژیمی است؟

رژیم سیب یک برنامه پنج روزه است که بخش عمده ای از آن را سیب تشکیل میدهد.در روز اول افراد باید برای صبحانه، ناهار و شام تنها سیب بخورند. از روز دوم علاوه بر سیب، برخی غذاهای دیگر نیز به رژیم سیب اضافه می شوند. از روز سوم تا پنجم افراد میتوانند علاوه بر سیب از آبمیوهٔ تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز استفاده کنند.

رژیم سیب چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

جزء اصلی این رژیم یعنی سیب سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر بوده و کالری بسیار پایینی دارد. سیب باتوجه به اندازه‌اش بین ۸۰ تا ۱۰۰۰ کالری انرژی دارد. سیب ضدیبوست و بسیار مغذی است. سیب برای دستگاه عصبی نیز مفید است. به همین دلایل در بسیاری از برنامه های غذایی سیب وجود دارد. البته در این رژیم غذایی سیب نقش محوری دارد.

فیبر موجود در سیب به مولکول های چربی چسبیده و از جذب آنها جلوگیری میکند. فیبر سیب پس از اتصال به چربی، آن را از بدن دفع میکند. همچنین فیبر کمک میکند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن سیب پیش از هر وعده اصلی باعث می‌شود تا کمتر احساس گرسنگی کنید و از پرخوری تان جلوگیری میکند.

برنامهٔ ۵ روزه رژیم سیب

در روز اول رژیم سیب ، افراد تنها میتوانند سیب و مایعات مصرف کنند. در ۴ روز باقی مانده افراد میتوانند علاوه‌بر سیب، از سایر غذاهای مغذی نیز استفاده بکنند. البته نباید کالری دریافتی افراد از ۱۲۰۰ کالری در روز تجاوز بکند.

۱) روز اول رژیم سیب

  • صبحانه: ۲ عدد سیب
  • ناهار: ۱ عدد سیب
  • شام: ۳ عدد سیب

علت اثربخشی

صبحانه، ناهار و شام روز اول تنها از سیب تشکیل شده است. این تعداد سیب تقریبا ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد. سیب سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیتونوترینت‌ها (مواد مفیدی که در گیاهان بیشتر تاثیر پزشکی دارند تا تغذیه‌ای) و فیبر است. این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسبی از چربی بدن، سلامت دستگاه قلبی عروقی، بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از آلزایمر و جلوگیری از ناراحتی دستگاه گوارش ضروری است. البته باید در طول روز از دتاکس واتر و آب استفاده کنید تا بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود.

۲) روز دوم رژیم سیب

  • صبحانه: ۱ عدد سیب همراه با ۱ لیوان شیر بدون‌چربی یا شیر سویا (اگر به گلوتن حساسیت دارید).
  • ناهار: ۱ عدد سیب، سالاد سبز و دو عدد هویج و نصف لبو ایده آل است. برای تهیهٔ سس سالاد می‌توانید از برگ نعناع،خردل دیژون، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.
  • شام: ۲ عدد سیب.

علت اثربخشی

در روز دوم در وعده ناهار، سبزیجات نیز وجود دارد. مصرف سبزیجات به دریافت مواد مغذی موردنیازتان کمک می‌کند. روغن زیتون منبعی غنی از چربی‌های مفید است که به حفظ یکپارچگی غشای سلولی کمک میکنند. البته باید یادتان باشد در زمان این رژیم، باید مقدار کافی آب و مایعات مصرف بکنید تا بدن تان دچار کم آبی نشود.

مقالات مرتبط  تخم شربتی ؛ 12 خاصیت شگفت انگیز تخم شربتی که نمیدانید!

۳) روز سوم رژیم سیب

  • صبحانه: ۱ عدد سیب، ۱ برش از نان تهیه‌شده از غلات مختلف (نان چندغله) همراه با ۱ عدد نیمرو
  • ناهار: ۱ عدد سیب همراه با سالاد نخود با خیار، گوجه فرنگی، پیاز، نعنا، نمک و فلفل سیاه
  • عصرانه: ۱ فنجان ماست کم‌چرب
  • شام: ۱ عدد سیب همراه با سوپ عدس.

علت اثربخشی

این روز را میتوانید روز پروتئین بنامید، زیرا در آن پروتئین نسبتا زیادی وجود دارد. پروتئین ها واحدهای سازندهٔ بدن ما هستند. روزتان را با منابع پروتئینی غنی مانند تخم مرغ شروع کنید. اگر رژیم گیاه خواری دارید، میتوانید به‌جای تخم‌مرغ یک لیوان شیر بخورید. نخود سرشار از پروتئین است و کمک میکند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. ماست به گوارش تان کمک میکند. شام تان از منبع غنی از پروتئین و سیب تشکیل شده است. ازآنجاکه در روزهای گذشته بیشتر غذایتان را سیب تشکیل میداد، بدن تان انرژی کافی برای گوارش و سوخت و ساز را ندارد. بنابراین بهتر است در این روز خیلی غذا نخورید و بیشتر معده‌تان را با آب یا دتاکس واتر پر بکنید.

۴) روز چهارم رژیم سیب

  • صبحانه: یک عدد سیب همراه با اسموتی کلم‌برگ (کلم کالی)
  • ناهار: ۱ عدد سیب همراه با سبزیجات کباب‌شده یا همراه با سوپ‌ سبزیجات
  • میان وعده پس از ناهار: ۱ کاسهٔ کوچک هندوانه یا ۱ عدد پرتقال
  • عصرانه: ۱ فنجان چای سبز
  • شام: ۱ عدد سیب همراه با اسموتی لبو و کرفس.

علت اثربخشی

در روز چهارم، روزتان را با کلم برگ آغاز میکنید. کلم برگ کمک میکند تا وزن تان را کاهش بدهید و به مدت طولانی تری احساس سیری بکنید. سبزیجات موجود در وعدهٔ ناهار موجب می شوند تا تمام مواد مغذی موردنیازتان را تأمین کنید. در وعدهٔ ناهار مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز و سبزیجات رنگارنگ بخورید. در این روز میتوانید پس از ناهار، یک میان وعده میل کنید. یک لیوان آبمیوه تازه یا یک عدد میوهٔ کامل، گزینه های خوبی به عنوان میان وعده در این روز هستند. برای عصرانه چای سیاه، سفید یا سبز بنوشید. زیرا چای محتوی آنتی اکسیدان های مختلفی بوده و به دفع سموم از بدن کمک میکند. مصرف سبزیجات در وعدهٔ شام همراه با سیب میتواند به تقویت دستگاه گوارش کمک بکند.

۵) روز پنجم رژیم سیب

  • صبحانه: ۱ عدد سیب همراه با ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز؛
  • ناهار: ۱ عدد سیب همراه با سبزیجات کباب‌شده یا همراه با سوپ‌ سبزیجات؛
  • میان وعده پس از ناهار: ۲ عدد بادام یا ۱ عدد هلو؛
  • عصرانه: ۱ فنجان چای سبز همراه با ۱ عدد بیسکویت سبوس‌دار؛
  • شام: ۱ عدد سیب همراه با ماهی پخته و مارچوبه یا ۱ عدد سیب همراه با لوبیا قرمز و فلفل دلمه ای.

علت اثربخشی

در این روز افراد مجازند تا میوه، سبزیجات، چربی های مفید، کربوهیدرات سالم و پروتئین مصرف بکنند. این‌ها به تقویت بدن تان پس از رژیم کم کالری چند روز گذشته کمک میکنند. در طول چند روز دیگر رفته رفته میتوانید غذاهای متنوع تری مصرف کنید و با برنامه غذایی روز آخر، سوخت و‌ ساز بدن تان به حالت عادی برمیگردد و بدون اینکه احساس ضعف کنید،میتوانید این رژیم را به پایان برسانید.

مقالات مرتبط  دمنوش لاغری ؛ طرز تهیه 7 دمنوش لاغری که چربی سوزی را سرعت می بخشد!!

رژیم سیب و کاهش وزن سریع

غذاهایی که در رژیم سیب مجاز به مصرف آنها هستید.

میوه ها و سبزیجات: میوه های فصل، میوه های محلی، سبزیجات برگ سبز و سایر سبزیجات.

پروتئین ها: مرغ ، ماهی، تخم مرغ، بوقلمون و گوشت گاو، توفو (پنیر سویا)، قارچ، پروتئین بافت دار سویا.

لبنیات: شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیر در مقادیر اندک.

ادویه جات و چاشنی ها: برگ گشنیز، نعناع، رزماری، آویشن، شوید، رازیانه، زنجبیل، پودر سیر و پودر پیاز، پودر زیره و گشنیز، زردچوبه، پودر چیلی، گرم مصالح (نوعی ادویه ترکیبی هندی)، شنبلیله، دانهٔ خردل و… .

نان و بیسکویت: نان سبوس دار، نان و بیسکویت.

چربی‌ها و روغن ها: روغن زیتون، روغن جوانهٔ برنج، روغن کانولا، روغن کرمانشاهی، روغن خردل (همگی در مقادیر محدود).

نوشیدنی ها: آبمیوهٔ تازه، آب‌نارگیل تازه، آب‌دوغ، آب سبزیجات و اسموتی ها.

غذاهایی که در رژیم سیب نباید مصرف کنید

  • چربی‌ها و روغن ها: روغن نارگیل، کره، سس مایونز، روغن گیاهی هیدروژنه.
  • نوشیدنی‌ها: آبمیوه‌های تجاری، آب‌نارگیل بسته‌بندی، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های الکلی.
  • پروتئین: مرغ باپوست، گوشت‌های فراوری‌شده، گوشت گاو و… .
  • لبنیات: پنیر خامه‌ای و مقادیر بالای پنیر، شیر پرچرب، ماست پرچرب.

نقش ورزش در رژیم سیب

اگر میخواهید وزن کم کنید و اضافه وزن دارید، ورزش کردن ضرورت می یابد. البته در دو روز اول کالری دریافتی تان بسیار پایین است و بهتر است در این روزها از ورزش کردن خودداری کنید. برای این روزها انجام یوگا و مدیتیشن توصیه می شود‌. از روز سوم میتوانید به برنامهٔ ورزشی معمول تان بپردازید. ازجمله فعالیت هایی که میتوانید انجام بدهید، عبارت‌اند از: پیاده روی، دویدن، طناب‌زنی، یوگا، رقص، اسکات شنا‌رفتن، پیلاتس و… برای عضله سازی انجام تمرینات قدرتی بهتر است.

مزایای رژیم سیب

  • این رژیم کمک میکند تا بدون احساس گرسنگی شدید و فشار زیاد، وزن کم بکنید.
  • مصرف هر روزهٔ سیب خطر سکته‌ مغزی و حملات قلبی را کاهش داده و موجب کاهش سطح کلسترول خون می شود.
  • این رژیم، رژیم ارزانی محسوب می شود و دنبال کردن آن بسیار آسان است.
  • این رژیم شما را از نوشیدن آبمیوه های تجاری که سرشار از طعم دهنده های مصنوعی، رنگ و شیرین کننده ها هستند، منع میکند.
  • این رژیم در یک فرایند تدریجی و آرام سوخت‌وسازتان را تغییر می‌دهد.
  • این رژیم غذایی یک رژیم متوازن است که در آن انواع سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها،لبنیات، چربی های مفید، کربوهیدرات سالم، ریزمغذی ها و فیبر وجود دارد.

عوارض جانبی رژیم سیب

  • ممکن است خوردن سیب قبل از هر وعدهٔ اصلی برایتان خسته کننده شود.
  • کسانی که عادت به مصرف مقادیر بالای کالری و کم تحرکی دارند، ممکن است با این رژیم عصبی شوند.مخصوصا در دو روز اول که کالری دریافتی کم است، احتمال بروز این پدیده بیشتر است.
  • ممکن است دنبال کردن رژیم سیب باعث احساس خواب آلودگی و ضعف تان بشود.

احتیاط

دو روز اول بسیار کلیدی هستند. در این روزها علاوه بر سیب، مقدار زیادی آب و دتاکس واتر بنوشید. همچنین در صورت احساس ضعف، درد عضلات، درد مفاصل و… در طول رژیم سیب بلافاصله آن را متوقف و به پزشک مراجعه کنید. قبل از شروع این رژیم بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت بکنید.

میزان کاهش وزن بستگی به عواملی مانند سن، قد، شکل بدن، وزن، میزان فعالیت، سابقه پزشکی و ژنتیک فرد دارد. بنابراین یک رژیم غذایی موجب کاهش وزن یکسان در همهٔ افراد نمی شود. درنهایت مهمترین چیز حفظ سلامتی است.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام