رفع چربی شکم

چربی شکم ؛ راهکارهای شگفت انگیز و کاملا عملی برای حذف چربی شکم !!

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

چربی شکم فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است.ورزش نکردن مرتب و روزانه، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود؛ در این صورت عضلات شکم، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود.به علاوه، تجمع چربی درمنطقه شکم، به خصوص در خانم ها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.باما در ادامه این مطلب از “عروس ما” همراه باشید ا بدانید که چگونه از شر چربی شکم خلاص شوید.

درمان چاقی شکم

چگونه چربی دور شکم تشکیل می شود؟

چربی دور شکم عموما به دلیل مصرف غذاهای چرب و عدم تحرک کافی تشکیل می شود هرچند که نباید عواملی مانند هورمون و ژن را نادیده گرفت. در برخی افراد استعداد جمع شدن چربی در اطراف پهلو و شکم بیشتر از سایرین است .

البته در بسیاری از‌موارد ضعف در عضلات شکم و عدم توانایی ماهیچه های آن برای حفظ ظاهر باعث تشدید حالت شل و بدفرم شکم می شود . مثلا عده بسیاری از این موضوع شکایت دارند که چرا با وجود وزن کم شکم ما (مخصوصا قسمت پایینی آن ) بدفرم است و بزرگ به نظر می رسد. این افراد از جمله افرادی هستند که ماهیچه های شکم آن ها ضعیف است و چربی دور شکم را بستر نمایان می کنند.

چربی های شکمی از چه نوعی هستند؟

همه افراد چربی دارند. چربی احشایی یک نوع چربی است که در زیر پوست قرار دارد و از بدن محافظت می کند. در واقع همان چربی های شکمی به حساب می آیند.چربی شکمی از چربی دیگر بدن خطرناک تر است و با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون و سندروم متابولیک همراه است. مردان و زنان، چربی ها را متفاوت از یکدیگر ذخیره می کنند. به صورت متوسط خانم ها نسبت به آقایان ۶ تا ۱۱ درصد چربی بدنی بیشتری دارند.

معمولا این چربی ها اطراف ران ها و باسن ذخیره می شوند و حالت گلابی شکل را به بدن آنها می دهند. (البته تا قبل از رسیدن به دوره یائسگی). مردان بیشتر چربی های خود را اطراف شکم ذخیره می کنند. خانم ها نیز به دلیل هورمون استروژن چربی شکمی دارند. پژوهش ها نشان دادند بدن خانم ها نسبت به آقایان، بهتر چربی را ذخیره می کند و دلیلش نیز آماده کردن بدن برای بارداری است. با وجود اینکه خانم ها در این مورد بد شانس هستند اما فرم بدن گلابی شکل خانم ها از فرم بدن سیبی شکل آقایان سالم تر است.

چربی شکمی خود را اندازه بگیرید.

برای آگاهی از میزان چربی شکم تان، یک متر را به دور قسمت های پهن تر کمر خود ببندید. سپس پهن ترین قسمت باسن خود را اندازه گیری کنید. دو عدد حاصل از اندازه گیری را با هم مقایسه کنید. اگر عدد حاصل از اندازه گیری شکم شما بیشتر یا هم اندازه ی عدد حاصل از اندازه گیری باسنتان بود، بدین معناست که چربی های زیادی در ناحیه ی شکم شما جمع شده است.

چگونه چربی شکم را بسوزانیم؟

برای سوزاندن یا آب کردن چربی دور شکم یک رژیم غذایی منظم نیاز است. در این رژیم بیشتر به اجتناب از خوردن بعضی چیزا اشاره می شود تا چیزهایی که باید خورد. شبها از خوردن شام سنگین و مخصوصا غذاهای برنجی و حجیم خودداری کنید. مصرف چربی را به حداقل رسانید. مصرف پروتین ها هیچ تاثیری روی چربی شکم ندارند پس از کم کردن مصرف آن ها ضرورتی ندارد. غذاهای مملو از هیدرو کربنات مثل سیب زمینی باید به مقدار مناسب مصرف شود .

برای سوزاندن چربی ها می توانید از چربی سوزهای طبیعی استفاده کنید. مثلا انار خاصیت چربی سوزی فراوانی دارد. توصیه می شود انار به طور کامل مصرف شود و فقط آب آن را مصرف ننمایید. چای سبز هم از دیگر چربی سوزهای طبیعی است.

برای از بین بردن چربی شکم چه کنیم؟

این بافت چربی، برای بدن یک انبار انرژی است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره کرده، در مواقع نیاز، از آن برداشت می کند. پس باید کاری کرد که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود.دریافت کالری کمتر و ورزش کردن، راه رسیدن به این مقصود است. البته اکنون با روش های دیگری مثل جراحی نیز، این چربی ها را بر می دارند. ولی اگر بتوانیم با ورزش، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد، آن را از بین ببریم، مسلما به جراحی نیازی نخواهد بود.

مقالات مرتبط  چرا آب میخورم هم چاق می شوم ! + دلایل عجیب ولی شنیدنی

ادعا می شود که کمربندهای شوک دهنده که Electronic abdominal exercise belt گفته می شود، با وارد کردن جریان های الکتریکی به چربی شکم موجب تجزیه آنها و قوی شدن عضلات شکم می گردد. در صورتی که تنها جریان هایی با قدرت ایمپالس های مغز، موجب انقباض عضلات می شود و اگر چنین جریانی با این کمربند وارد شکم شود، موجب یک انقباض دردناک خواهد شد.

البته استفاده از وسایل ورزشی که موجب انقباض عضلات شکم شود، مفید است؛ اما ورزش کردن به تنهایی کافی نخواهد بود، چرا که کالری اضافی باز هم در شکم یا باسن ذخیره می شود. پس باید از خوردن شیرینی های خامه ای، تنقلات چرب مثل چیپس، غذاهای پُر روغن و نان و برنج زیاد از حد پرهیز کرد.

از بین بردن چربی شکم

۶ نکته مهم در تغذیه سالم برای حذف چربی شکم

۱) پروتئین مصرف کنید.

قطعا” می دانید که پروتئین برای لاغر شدن مفید است. می خواهیم آن را به طور دقیقی برایتان توضیح دهیم: وقتی سن شما بالا می رود، بدن شما شروع به تولید انسولین بیشتری می کند. دلیل این امر هم این است که سلول های عضلانی و چربی شما به خوبی به آن پاسخ نمی دهند.

انسولین هم ذخیره چربی را بیشتر می کند، مخصوصا” در اطراف شکم. یک رژیم غنی از پروتئین ممکن است برابر مقاوت انسولینی از شما محافظت کند. در یک مطالعه، زنان چاقی که رژیمی با ۳۰% پروتئین، ۴۰% کربوهیدرات و ۳۰% چربی را به مدت ۸ هفته رعایت کردند، چربی های بسیار زیاد تری را از دست دادند. آن هم نسبت به زنانی که رژیم آن ها شامل ۱۶% پروتئین، ۵۵% کربوهیدرات، و ۲۶% چربی بود.

۲) چربی اشباع نشده مصرف کنید.

مشخص شده که چربی های اشباع شده، بیشتر از چربی های اشباع نشده در دور شکم تجمع می کنند. در یک مطالعه نمونه ها ۷۵۰ کالری بیشتر به صورت روزانه برای ۷ هفته مصرف کردند. یا به صورت روغن پالم (اشباع شده) و روغن آفتاب گردان (اشباع نشده). گروه اول چربی شکمی بیشتری دریافت کردند. اما گروه دوم نه تنها چربی کمتری گرفتند، بلکه به حجم عضلانی آن ها هم افزوده شد. به یاد داشته باشید چربی های اشباع نشده در آجیل، دانه ها و ماهی وجود دارند.

۳) سرکه مصرف کنید.

یک مطالعه ژاپنی در  ۲۰۰۹ نشان داد، افراد چاقی که به صورت روزانه برای ۸ هفته، یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در بافت چربی خود داشتند، مخصوصا” چربی شکمی. پاملا پییک پروفسور پزشکی در دانشگاه مریلند می گوید:« یک تئوری این است که استیک اسید در سرکه پروتئینی تولید می کند که چربی سوز است.»

۴) چای سبز مصرف کنید.

ورزشکاران متوسطی که از آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز بهره می برند (کاتچین) در هنگام ورزش شانس بیشتری برای از دست دادن چربی شکمی دارند. مخصوصا” نسبت به کسانی که این آنتی اکسیدان ها را ندارند. یک مطالعه نشان داد، مصرف روزی ۶۲۵ میلی گرم معادل ۲ تا ۳ فنجان چایی سبز می تواند بسیار مؤثر واقع شود.

۵) فیبر را به مقدار فراوان استفاده کنید.

همیشه در رژیم غذایی تان فیبر مصرف کنید. یک مطالعه در ۲۰۱۱ نشان داد نمونه هایی که میزان فیبر دریافتی شان ۱۰ گرم به ازای هر روز زیاد شد، تا ۳.۷ درصد چربی شکمی شان پس از ۵ سال کاهش پیدا کرد.

فیبر همانند کالری منفی عمل می کند: هر ۱۴ گرم فیبری که به رژیم غذایی خود در روز اضافه می کنید، میزان کالری مصرفی شما را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد. غذاهای سرشار از فیبر، شما را بهتر سیر می کنند و جلوی پرخوری شما را می گیرند. به علاوه، فیبر از یبوست جلوگیری می کند. سبزیجات چلیپایی همچون بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم سرشار از فیبر هستند. سعی کنید روزانه ۲۵ گرم فیبر مصرف کنید.

مقالات مرتبط  صبح زود بیدار شدن میتواند شما را شاداب و سالم نگه دارد!!!

۶) استرس را کاهش دهید.

خانم هایی که وارد دوران یائسگی شده اند نیز با انجام یوگا به مدت ۱۶ هفته، کاهش قابل توجهی در چربی های شکمی از خود نشان داده اند. اگر شما یک آدم شدیدا” سخت کوش نیستید، هر گونه تمرین آرامش بخشی، حتی یک تنفس عمیق ساده، می تواند کمک کند. کلید اصلی، کاهش سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول است. این هورمون به چربی شکمی ارتباط داده می شود.

ورزش برای کاهش چربی شکم

تمرینات مفید برای از بین بردن چربی شکم:

۱) دراز نشست

روی زمین صاف به پشت دراز کشیده ودستهای خود را درپشت سر بگذارید وسعی کنید کمرتان را خم کرده وکمی بالا بیایید طوری که آرنجتان  با زانوهایتان که خمیده هستند  تماس حاصل کنندتعداد این حرکت را باید روزانه ۳ مرتبه در هر مرتبه ۲۰ بار انجام دهید.

۲) بالا آوردن پاها بصورت خوابیده

در حالیکه به پشت خوابیده اید پاهایتان را دراز کنید وآنها را بالا بیاورید طوری که استخوان باسن نیز از زمین فاصله بگیرد سپس به آهستگی آنها را به حالت اولیه خود برگردانید این حرکت را هم روزانه ۳ مرتبه ودر هر مرتبه ۲۰ بار تکرار کنید.

۳) حرکت پا دوچرخه ای

در این حرکت نیز مثل حرکتهای قبلی روی زمین به پشت دراز بکشید ودست هایتان هم به پشت سر باشد ودر حالیکه زانوخم وساق موازی با سطح زمین است شروع به دوچرخه سواری در هوا کنید این حرکت را هم باز مثل حرکت های قبلی ،روزانه ۳ مرتبه ولی در هر مرتبه ۳ دقیقه انجام دهید.( چربی سوزی با ورزش )

تمرینات تکمیلی دیگر برای از بین بردن چربی زائد شکم

  1. روی زمین بنشینید. کف دست ها را در طرفین بدن، روی زمین بگذارید و زانوها را خم کنید. در این حال با باسن خود جابجا شده، به جلو بروید و در حقیقت، سر بخورید. می توانید با دست هایتان، مچ پاها را بگیرید.
  2. بایستید و دست ها را به طرف جلو دراز کنید و در مقابل روی خود به لبه یک صندلی تکیه دهید. حالا به تدریج و خیلی آهسته زانوها را خم کنید تا به صورت نشسته در آیید، سپس به آهستگی بلند شده و بایستید. این عمل را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.
  3. به پشت روی زمین طاق باز بخوابید. دست ها را باز کرده در طرف راست و چپ روی زمین دراز کنید. حالا زانوها را خم کنید و همانطور که به هم چسبیده اند، با هم اول به طرف راست زانوها تا نزدیک زمین بیاورید، سپس به همین شکل به طرف چپ تا نزدیکی زمین حرکت دهید. این عمل را ۱۰-۱۵ بار تکرار کنید.
  4. چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. یک پای خود را مستقیما بلند کرده در هوا نگاه دارید و از یک تا ۵ بشمارید. سپس به حال اول بازگردید و از ۱ تا ۵ بشمارید. اکنون پای دیگرتان را به همین صورت حرکت دهید و بشمارید. این عمل را چند بار تکرار کنید.
  5. به روی شکم، روی زمین بخوابید. چانه خود را روی هر دو دست خود قرار دهید. در حالیکه پاها را کشیده و دراز نگه داشته اید، یک پا را تا آنجا که می توانید بالا بیاورید و در آن حالت نگهدارید. از یک تا ۵ بشمارید و سپس پا را پایین بیاورید؛حالا این عمل را با پای دیگرتان انجام دهید.

هشدارها:

  • فرآیند گرم کردن بدن خود را فراموش نکنید، در غیر اینصورت نتیجه معکوسی خواهید گرفت.
  • زیاد خودتان را خسته نکنید. اینکار ممکن است به بدن شما آسیب وارد کند.
  • اگر شکم شما در ابتدای کار ظاهر خوبی ندارد اصلا خجالت نکشید. زمان همه چیز را تغییر خواهد داد.
  • محدودیت‌های خود را بشناسید.
  • برای افرادی که چربی کمی در اطراف شکم دارند و این گونه کشش‌ها را امتحان می‌کنند، ساخت عضله شکمی ممکن است باعث بزرگ‌تر دیده شدن شکم در این ناحیه شود. بهتر است برای یک زمان مشخص تمرینات قلبی انجام دهید تا چربی کل بدن را از دست بدهید. انجام برخی تمرینات ماهیچه‌ای خاص متاسفانه چربی را کم نمی‌کند.
  • قبل از آغاز هر تمرینی در مورد آن مطمئن شوید. سعی کنید با یک پزشک متخصص در این مورد مشورت نمایید.
  • سعی کنید یک برنامه غذایی منظم داشته باشید.
[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام