• خانه
  • راهنمای عروس
  • ۱۱ تکنیک مهم پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی (پایان کابوس تلخ در پوشیدن)
نکات مهم در پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱۱ تکنیک مهم پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی (پایان کابوس تلخ در پوشیدن)

بنر تبلیغاتی سوپر نوین

تبلیغات

کفش پاشنه بلند بدون شک یک انتخاب مناسب برای داشتن استایل زیبا و رسمی تر است و از زمانی که پای خود را در عرصه مد و فشن وارد کرد، طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است. ولی به نظر میرسد با آمدن انواع کفش های راحتی و تخت، پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها سخت تر شده و به شکل یک چالش جدی در آمده است. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و سعی می کنید از پوشیدن کفش پاشنه بلند فرار کنید، بدانید که قرار است با خواندن این مقاله در بخش راهنمای عروس ، عروس ما این مسئله را برای همیشه حل کنید. برخی از ترفندهای ساده، به راحتی و دوام بیشتر پا در کفش پاشنه بلند کمک می کند.

کفش پاشنه بلند باعث می شود تا پاهای شما کشیده تر به نظر برسند و فرم زیباتری داشته باشند و مهمتر اینکه قدتان را بلندتر می کند. این تغییرات اعتماد به نفستان را افزایش میدهد و برای یک مهمانی و مراسم مهم، ظاهری برازنده و ظریف تری به شما می بخشد. در بسیاری از منابع گفته شده پوشیدن کفش پاشنه بلند به دلیل اینکه پنجه و قسمت های دیگر پا را تحت فشار قرار میدهد، مضر است.

این نکته صحیح است؛نباید کفش های پاشنه بلند را برای مدت طولانی به پا کرد و همچنین به سراغ پاشنه های بسیار بلند رفت.پس اگر هنگام پوشیدن و راه رفتن احساس درد و ناراحتی داشتید، آن را به چشم یک هشدار ببینید.بی توجهی به این هشدار،آسیب کفش پاشنه بلند را بیشتر میکند. ما برای جلوگیری از آسیب و درد پا ۱۱ راه حل کاربردی به شما پیشنهاد می کنیم.

راهنمای پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱۱ نکته مهم در پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱) اگر خسته شدید، کفش‌ها را از پا در نیاورید.

شاید باورتان نشود ولی زمانی که برای استراحت چند دقیقه ای، کفش های خود را در می آورید، درد پا تشدید می شود و التهاب و ورم پا شرایط بدتری پیدا میکند. در آوردن کفش پاشنه بلند به این دلیل است که تصور می شود پا برای مدت کوتاهی استراحت میکند و دوباره به شرایط قبلی باز میگردد. ولی وقتی آن را مجدد به پا میکنید چون به راحتی دفعه اول درون کفش نمیرود، درد و فشار بیشتری احساس میکنید.

۲) چند روز با کفش پاشنه بلند راه بروید.

اگر عادت ندارید کفش پاشنه بلند بپوشید، بهتر است چند روز قبل از مراسم و مهمانی شروع به تمرین کنید. کفش خود را بپوشید و چند دقیقه یا حتی بیشتر درون خانه راه بروید. سعی کنید روز بعد مدت زمان را بیشتر کنید تا پاهایتان کم کم به شرایط جدید عادت کنند.حتی اگر همیشه از کفش پاشنه بلند استفاده میکنید، برای کفش های نو این ترفند را انجام دهید.

۳) مطمئن شوید سایز درست را انتخاب کرده اید.

کمی غیر قابل باور است ولی بسیاری از افراد کفش هایی با سایز اشتباه میخرند. این مشکل دو حالت دارد، یا کفشی که پسندیده اید تنها یک سایز دارد یا اصلاً به درستی سایز پای خود را نمیدانید. این نکته بسیار مهم است که سایز صحیح پای خود را به یاد داشته باشید تا از برخی ناراحتی ها در هنگام پوشیدن کفش پیشگیری کنید. وقتی قصد خرید کفش پاشنه بلند دارید، آن را بپوشید و کمی با آن در مغازه راه بروید. دقت کنید پاشنه پا درون کفش نباید رو به جلو لیز بخورد و قسمت جلوی کفش در ناحیه شست و انگشتان هم نباید تنگ باشد.

مقالات مرتبط  ساعت ایستاده ؛ راهنمای صفر تا صد خرید ساعت ایستاده + بورس خرید و قیمت

۴) پاشنه های پهن تر را انتخاب کنید.

هر چه پاشنه کفش نازک تر باشد، راه رفتن با آن سخت تر است و فشار بیشتری به پا وارد می شود. برای اینکه راحتی بیشتری داشته باشید، می توانید کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه ضخیم تری دارند. با این مدل کفش ها تعادل هم در حین راه رفتن راحت تر حفظ می شود.

۵) کفش ها را در فریزر نگهداری کنید.

بعد از آنکه کفش مورد نظر خود را انتخاب کردید،آن را درون کیسه پلاستیک تمیز قرار دهید و کیسه را درون فریزر بگذارید.اگر زمان بیشتری تا شروع مراسم دارید،دو کیسه کوچک پلاستیکی را پر از آب کنید و آنها را داخل کفش ها درون فریزر قرار دهید و تا زمانی صبر کنید که این آب،یخ بزند. با انجام این راهکار، کفش ها کمی منبسط و بزرگتر می شوند. بنابراین وقتی آنها را بپوشید احساس راحتی بیشتری می کنید. کفش ها در این شرایط نرمتر می شوند و پاها را کمتر اذیت میکنند.

۶) از روزنامه استفاده کنید.

جنس بعضی از کفش ها به نوعی است که پوشیدنشان به سختی انجام می شود. برای اینکه انعطاف و نرمی کفش پاشنه بلند خود را بیشتر کنید،چند تکه روزنامه بردارید و آنها را مچاله کنید. روی روزنامه ها آب بپاشید و آنها را درون کفش قرار دهید. کفش ها را برای چند روز به همین شکل و در گوشه ای از کمد رها کنید. با این روش کفش ها نرم تر و راحتتر می شوند. بهتر است این ترفند را یک هفته قبل از روز موعود انجام دهید.

۷) از کفی مخصوص استفاده کنید.

بعضی از پدهای مخصوص کفش یا همان کفی های طبی، راحتی بیشتری برای پا تأمین می کنند.این کفی ها بافت نرم تری دارند و کف پاها را خسته نمی کنند.اگر هم سایز کفشتان کمی بزرگ است،با این روش می توانید کفش را به اندازه پای خود برگردانید.

۸) دو انگشت پای خود را به هم ببندید.

این یک راز بر ملا شده است ولی اگر انگشت سوم و چهارم خود را به هم ببندید، درون کفش پاشنه بلند احساس راحتی بیشتری می کنید و برای مدت طولانی تری دوام می آورید. از یک چسب زخم استفاده کنید و این دو انگشت پا را به بچسبانید. این روش باعث می شود فشار کمتری به این قسمت از پا وارد شود.

۹) از پودر تالک یا پودر بچه غافل نشوید.

پودر تالک در واقع پودر نوعی کانی است که در پودر بچه هم به کار رفته است.این پودر سفید رنگ خاصیت ضد تعریق دارد و باعث نرمی پوست می شود.مقداری از پودر بچه را درون کفش پاشنه بلند خود بریزید و مقداری را هم روی کف پاهای خود بمالید. این راهکار از تعریق و رطوبت پا جلوگیری میکند و باعث راحتی بیشتر پاها می شود. با استفاده کردن از پودر تالک از تاول زدن انگشتان پا هم خلاص می شوید.

۱۰) از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

سلامت پا اهمیت زیادی دارد پس همیشه از مرطوب کننده مخصوص پا استفاده کنید تا پوست کف پا بدون ترک و سالم باشد. قبل از پوشیدن کفش پاشنه بلند کرم مخصوص را روی پوست کف پاهای خود بمالید و آن را مرطوب کنید.بهتر است کرم از نوعی باشد که آبرسان و سبک است و نه اینکه پا را چرب کند.چربی باعث لیز خوردن پا درون کفش می شود و میتواند دردسر ایجاد کند.اگر پوست پا خشک بماند،تاول و زخم سریع تر ظاهر می شوند.

مقالات مرتبط  خرید لوازم آرایشی ؛ نکات مهم در خرید لوازم آرایشی عروس که باید بدانید!

۱۱) کفش را سمباده بکشید.

زمانی که کفش ها نو و جدید هستند، باید در حین راه رفتن احتیاط بیشتری داشته باشید. به دلیل اینکه کف کفش تازه و صیقلی است، حالت لغزندگی بیشتری دارد و ممکن است باعث زمین افتادن یا لیز خوردن شما شود،پس چه کار می‌توان انجام داد؟

یک ورق سمباده بردارید و کف کفش را کمی سمباده بکشید تا ناهموارتر شود.همچنین میتوانید با استفاده از چاقو یا قیچی روی کف کفش چند خط و زخم به وجود آورید. روش دیگری هم برای ناصاف کردن کف کفش وجود دارد. کمی آب گازدار روی کف کفش بریزید و مقداری آب لیمو و شکر به آن اضافه کنید. این ترکیب باعث خدشه دار شدن سطح می شود و لغزندگی آن را از بین می برد.

نکات مهم و ضروری هنگام خرید کفش

  1. سعی کنید خرید کفش را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده روی پا ورم می کند و بزرگ تر می شود.
  2. سایز کفش خود را بدانید، برخی افراد دو سایز هستند، ممکن است پای چپ و راست آن ها کمی با هم تفاوت داشته باشند. این افراد باید به خوبی سایز پاهای خود را دانسته و بر اساس آن خرید کنند.
  3. از خرید کفش های با کفی بسیار ضخیم یا پاشنه بلند پرهیز کنید.
  4. کف زیر کفش نباید صاف باشد بلکه باید آجدار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند. کفشی که کف آن لغزنده و سُر است، کفش مناسبی نیست.
  5. کفش سبک بخرید، اگر جنس کفش مناسب و مرغوب باشد وزن آن هم در یک حد مناسب است کفش های بی کیفیت اغلب وزن بیشتری دارند و در پا احساس سنگینی بوجود می آورد. پس سعی کنید کفشی راحت و سبک خریداری کنید.
  6. قالب کفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین به صرف سایز کفش، آن را نخرید.
  7. بدترین مدل کفش مدلی است که بیش از چند سانتی‌متر پاشنه داشته و نوک تیز باشد. کفش های نوک تیز به دلیل نوع طراحی که دارند به انگشتان پا آسیب می رسانند و آن ها را تحت فشار ثرارر می دهند و باعث دفرمه شدن پا و انگشتان می شود.
  8. کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن مانع راه رفتن طبیعی شده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.
  9. هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.

سخن پایانی

حال میتوانید بدون احساس درد در ناحیه پا و آسیب همیشگی از مهمانی خود لذت ببرید.هر روش را جداگانه امتحان کنید تا موردی که بیشترین تأثیر را روی شما دارد، به روش همیشگی تان تبدیل شود.

منبع: step to health

[تعداد: ۵    میانگین: ۵/۵]
عروس ما در اینستاگرام